zaterdag 18 augustus 2012

Tropisch weekend

...

13 opmerkingen:

  1. 18-06-2009 mobar netgedicht Zomer in aantocht 241 7.38 8 0

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mobar Vorstkasteel13 november 2010 14:04
    Ik weet niet,

    veel van domme vragen
    stomme antwoorden genoeg
    die blijven hangen in de kroeg

    kreeg ze vroeger nooit in bed
    zag ze wel wiebelen met kontjes
    een hele zwaai met al dat vet

    van knappe mensen

    knapte ik ooit heel wat af

    gelukkig kon ik ze behagen

    met mijn blonde toverstaf.




    Schrijver: mobar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schilderde mij heimwee (oude versie)


    Schilderde mij af
    als een zwarte man
    op een witte berg
    liet mij voorbij glijden
    over regenboog rijden
    verfde mij zorgvuldig
    als een groteske dwerg
    op een groene heuvel
    naar beneden
    naast de vijver

    schilderde mij terug
    in dure fatsoenlijke kleren
    tussen rijke meneren
    in een hele chique wijk
    liet mij voorbij flaneren
    voor een volgend schilderij
    tijdens een vorig leven
    een voorgaande relatie
    stuk gelopen huwelijk
    verkeerd begrepen vriendschap
    liet mij laag overvliegen
    als een blanke schavuit

    schilderde heimwee
    achter dikke verweerde muren
    stuk gelezen boekenkaften
    met hoge doorkijk ramen
    onder het half gesloopte dak
    van een oude suikerfabriek
    viel het maanlicht door
    gebroken glazen ruiten
    zag ik de schaduw
    van onze liefdesnacht
    die eerste nacht

    tekende mij
    zoete liefdesherinneringen
    woorden voor ’t eerst
    gehoord

    signeerden onze liefde.

    Schrijver: mobar
    Inzender: Henk van Dijk, 19-04-2011

    mobarupcmail.nl


    Geplaatst in de categorie: liefde

    Zoek naar vergelijkbare inzendingen



    Terug naar zoekresultaten

    Deze inzending is 308 keer bekeken




    Beoordeling: 7.17 Aantal stemmen: 18





    Er zijn 2 reacties op deze inzending:

    Naam: kerima ellouise
    Datum: 20-04-2011
    Bericht: om in één adem uit te lezen!





    Naam: amanda malinka
    Datum: 20-04-2011
    Bericht: Ik denk dat ik dit een van je leukste werken vind -ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 27-03-2012 Violette Zandheu... netgedicht Woordenloze taal 360 7.40 10 0

    BeantwoordenVerwijderen


  5. Jacky Van den Berghe

    Saturday, August 18, 2012 02:04

    Knap geschreven, Mobar!
    Groetje,
    Jacky


    liesjequilt

    Friday, August 17, 2012 07:16

    Ja Mooi, zat me al af te vragen of Alfons op vakantie was.
    gr. Liesbeth


    ela

    Friday, August 17, 2012 01:22

    Je vertelt het als een romanschrijver.
    ela

    BeantwoordenVerwijderen

  6. wervelende regenboog

    Thursday, August 23, 2012 13:50

    leuk verteld


    ninodepino

    Thursday, August 23, 2012 11:24

    bah, alles draait om religie,

    ook teveel roken is schadelijk
    en kreta mag uit de EU

    BeantwoordenVerwijderen

  7. pieter christiaan paardenkooper

    Thursday, August 23, 2012 01:06

    ik ben een luie lezer, dus ik laat het er bij om verder te lezen, het is wel de moeite, dat wel, maar ja...

    BeantwoordenVerwijderen


  8. trucker klaas

    Saturday, August 25, 2012 03:16

    een betoverend schrijven

    groet ,klaas


    libel

    Saturday, August 25, 2012 00:55

    Ik heb een kasteel (biertje) in mijn hand en geniet van jouw droom


    ela

    Saturday, August 25, 2012 00:12

    Zeer knap geschreven.
    ela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Han Messie
    Datum: 07-10-2011
    Bericht: De boom wordt in alle glorie beschreven, moet haast wel een wereldwonder zijn.
    De dichter is hier een begaafd iemand met een plaatselijke geestelijke handicap. Licht autistisch?
    Ik hoop op nog een vervolgverhaal van de Griekse boom.



    BeantwoordenVerwijderen

  10. Jonge liefde

    Zullen we heimelijk vrijen
    met mijn ziel onder mijn arm
    op weg naar de rozenmarkt
    naar toen alles nog zinvol was
    en ik mijn prille jeugd
    als een verlegen appel liet plukken

    kunnen we niet opnieuw flirten
    minnaar van de jonge liefde
    zullen we droomgesteld terugdwalen
    naar de eerste volmaakt tedere zoen
    diep in het originele begin
    toen ik van uitzinnige vreugde
    aan de boom ging schudden
    op ons eiland van ondankbaarheid

    kunnen we niet samen uitrukken
    de straat hemels met rozen versieren
    of zouden we terug willen
    naar alles, alleen, van toen

    in voltooide
    trilling van schoonheid.



    Schrijver: mobar
    Inzender: Henk van Dijk, 23-06-2011



    Geplaatst in de categorie: psychologie


    Deze inzending is 173 keer bekeken



    Beoordeling: 7.08 Aantal stemmen: 13








    Er zijn 3 reacties op deze inzending:

    Naam: Hilly Nicolay
    Datum: 24-06-2011
    Bericht: Verlangend naar de rozen die zo hemels kleuren, de schoonheid
    die ze gaven. Prachtig Mobar!





    Naam: J.de Groot
    Datum: 24-06-2011
    Bericht: Mooi....die schoonheid.





    Naam: Marije Hendrikx
    Datum: 23-06-2011
    Bericht: mooi dit van rozen versierd verlangend liefdesgedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. opmerking:
    Mobar Vorstkasteel14 juli 2009 13:18
    red one Reageer op Verloren verdriet

    Monday, December 25, 2006 23:07

    rakend mooi mobar!!
    zit hier zo heel stilletjes je gedicht te herlezen..

    liefs redje

    kerima ellouise Reageer op Verloren verdriet

    Monday, December 25, 2006 15:06

    ...tot op het beenmerg dit...schrapend en rakend...

    liefs, kerima ellouise

    erg mooi geschreven


    Peerke_x Reageer op Verloren verdriet

    Monday, December 25, 2006 14:48

    was het maar zo makkelijk..
    mooi verwoord en geschreven
    kuzzie
    knuffie
    merry x-mas!!

    MayadeBij* Reageer op Verloren verdriet

    Monday, December 25, 2006 14:44

    Dit raakt mij.. het zet aan tot mineur.. op een prettige wijze. Kus.

    Ludy Reageer op Verloren verdriet

    Monday, December 25, 2006 14:34

    Mooie, lieve kerstgedachte!

    mobar Reageer op Verloren verdriet

    Monday, December 25, 2006 14:33

    Thanx, voor jou ook.

    LeNa_44 Reageer op Verloren verdriet

    Monday, December 25, 2006 14:06

    prachtig...
    liefs en een prettige warme kerst gewenst, LeNa xxx

    BeantwoordenVerwijderen