dinsdag 2 juli 2013

Hotel Vergeten Dinsdag




Hotel Vergeten Dinsdag



Jouw warme ziel

JIJ / Bewondering / Delen

Zuchtend Landschap



Jouw warme ziel



Dit zijn de eerste notities van het schrift. Notities die je moest lezen, gedreven door jouw nieuwsgierigheid

de zaken des levens in het juiste verband te zien.

Jouw vermogen om de diepere oorzaken te begrijpen.

Jouw kunst om onder het oppervlak te kunnen woelen,

het vermogen om te kunnen voelen wat de schrijver heeft bedoeld. Het vernuft om te kunnen begrijpen

wat iedere schrijver bedoeld.

Het vermogen om te kunnen reageren

Het karakter zonder vooroordelen,

je hebt het in jouw hoofd, tussen jouw oren.

Het zit allemaal verborgen in dat warme lichaam van je.

En dat is maar goed ook, want anders was je

voor noppes helemaal hier naartoe gekomen.

Je hebt gewoon een warme ziel,

en dat vind ik fijn om te ervaren,

ook al ben ik maar een kabouter

die je hand vasthoudt als je mij leest.



Schrijver: Hubert



Jouw warme ziel

2007

Prachtig gedicht.

Heb dit " reus " achtige

gedicht graag gelezen.

en weer prachtig geschreven Mobar !



ik weet niet of ik

dat fijn vind.........



heel griezelig repelsteelachtig neergezet!





Jouw warme ziel







Tuesday, March 06, 2007 19:23







Prachtig!



hoe je het voor elkaar krijgt



weet ik niet



maar jouw gedichten zijn altijd



bijzonder knap geschreven,



super gewoon.





ps: dis geen stom geslijm ofzo hoor want daar heb ik een giga bloedhekel aan!



Jouw warme ziel





Tuesday, March 06, 2007 18:30





wow.... mooi!











4 opmerkingen:

  1. Vogelvlinder

    Sunday, November 18, 2007 20:46

    prachtig mooi vooral je titel.."Vogelvlinder"
    een Beauty!

    liefs...Dicky

    Roland Hainje Reageer op Vogelvlinder

    Sunday, November 18, 2007 18:36

    mooi mobar, mooi!
    veel ruimte, in schoonheid,
    voor denken..
    groetjes,
    Ro


    switi lobi Reageer op Vogelvlinder

    Sunday, November 18, 2007 17:24

    Heel bijzonder... met een enorm aansprekende titel.

    Liefs..

    Vogelvlinder

    Sunday, November 18, 2007 17:11

    prachtig...zonder te spreken toch heel duidelijk gefluisterd in woorden

    ninodepino Reageer op Vogelvlinder

    Sunday, November 18, 2007 16:00

    Bijzondere titel!
    Gedragen door inspiratie,
    vol van ideeën énnnn

    ambiguïteit...

    liefs, nino.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Günter Schulz
    Datum: 08-07-2013
    Bericht: Zo er al een metafoor zou zijn gebruikt, dan is hij in ieder geval nieuw voor mij. Een mooie beschrijving van een intense innerlijke beleving, mobar - gevoelig, bros en teder.



    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naam: Joanan Rutgers
    Datum: 28-06-2013
    Bericht: Gelukkig ben je er niet vanaf gereden en smul je nog vaak van pannekoeken met spek, kaas, ananas, stroop en honing!





    Naam: Petra Hermans
    Datum: 27-06-2013
    Bericht: In het gevecht der liefde neigt de mens
    uiteindelijk in stille verdwaasdheid, ernstig
    te twijfelen aan zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zondag 8 november 2009
    Onzichtbare vriend
    Bomen wuiven zwaarmoedig
    naar sombere wolkenkolossen
    winter nadert, dwaze voetstappen
    volgen mijn emoties in de wind

    maar even zo goed laat je me los
    omdat een ander dat beter deed
    tussen het zwijgen van antwoorden
    droom ik
    in verloren tijd

    onder de huid van mijn gedachten
    zitten jaren onverwerkt verdriet
    dat weet je, heb je terug gelezen
    in de boeken, laat je slapen
    wat ik vergeten ben

    wetend dat ik niet denken kan
    nu ik voelen moet vergeten
    lijken de wolken luchtkastelen
    voorbij waaiende illusies

    zolang ik jou vergeet
    zal ik nooit meer denken
    de nacht proeven
    en je aan me voorbij
    laten gaanmistige

    dwaze droom
    schim uit het verleden
    verzinsel van een gek
    fantasie door een gebrek

    onzichtbare vriend
    zolang ik jou vergeet
    zal ik de nacht betasten.










    © november 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 08:45 1 08-11-2009
    09:43 uur


    Mijn compliment voor zoveel schoonheid van schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen