zaterdag 8 februari 2014

Naadloze regen

2 opmerkingen:

  1. maandag 4 juni 2012
    Olifantenmelk
    ...
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 15:49 1 opmerking:
    Mobar Vorstkasteel4 juni 2012 15:51
    zaterdag 25 juli 2009
    Alle hoop verloren
    De afgrond is een enkele reis horizon
    geen mens daalt zo snel als een proleet
    ik zie de maan vanaf mijn droombalkon
    met wat ik van de liefde weet

    ik heb je lief gehad, maar niet genoeg.


    Schrijver: mobar

    Alle hoop verloren

    Thursday, December 04, 2008 08:28

    super, prachtig!


    Alle hoop verloren

    Thursday, December 04, 2008 00:09

    Sluit me aan bij Froukje. Mooi, sterkte ermee. Maar over die horizon begint vast een nieuwe toekomst, een nieuw verlangen, al is het slechts de reislust zelve voor 't avontuur op de liefdesrivier, er is een kano om in te peddelen voor iedereeen hier!
    Alle hoop verloren

    Wednesday, December 03, 2008 23:31

    ik heb je lief gehad, maar niet genoeg

    Hier moet ik echt bij slikken!

    liefs
    Froukje Vos

    switi lobi Reageer op Alle hoop verloren

    Wednesday, December 03, 2008 22:51

    Wat rot voor je mobar


    Janny Schepenaar Reageer op Alle hoop verloren

    Wednesday, December 03, 2008 22:40

    gossie lieverd, wat triest,

    Dwaallicht Reageer op Alle hoop verloren

    Wednesday, December 03, 2008 21:47

    Wat een droefmooi schrijven...


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verwijderen
    Mobar Vorstkasteel30 mei 2012 14:08
    woensdag 8 juli 2009

    Zwijgplicht

    Zouden we maar even bij elkaar zijn achter de mystiek van zwart fluweel het zachte tasten van onze vingertoppenwarm van lichaamstaal en hartsverlangeneen paar minuten heel diep in elkaarals droom verenigd in een samenzijnsamengesmolten in gemeenschapzonder vooroordelen, haat en nijd
    bijna gedachtenloos zwevend door de tijd
    dan zal ik mijn zwijgplicht accepterenen mag jij als hij de rest van mijn hart
    leegplunderen en voortaan mijn leven ontzield en eenzaam wakend maken omdat ik begrijp dat mijn vermoeide jeugdtoch altijd ergens goed voor is geweestin het aftasten van geloof, grenzen verkennenaangeven en teleurgesteld afdruipenweg van het onbegrip en masker van religiehumor, ironie en levenswijsheidheradem ik mijn hart in frisse lente wanneer ik denk aan zijn schoonheidhad ik mij beter tot zwijgen kunnen verplichten uit mezelfen zonder wrok, uit wanhoop slechts genegen omdat ik weet dat er bij hemook een draadje loszit en dat er bij vele anderen draadjes loszitten, hetgeen in het zwijgen was verplicht en niet voor domme vergeetachtigemensen voorkwam in het tegenlichthad ik mijn hart willen geventotdat het mis ging door mijn blundersen ik terugdacht aan toen in het vertrouwde hartgebied van het nachtwoud.En dat hij maar een beetje die weerwolf wasik maar een beetje die vampieren dat echte heksen alleen maar in fantasie bestaan, tenzij je ze teveel laat kletsen, of ze in je nek laat hijgenmaar je kunt beter blijven zwijgen even wat stilte in je hart laten, het is een plicht nu niet te oordelen.terwijl jij om liefde en begrip vraagtkomt de zon weer opik denk aan je, voel de spijtnu diep in mijn harthet verdriet over mijn dwalingde zon kruipt omhooguit de verwaterde horizon. Een nieuwe dag begint.

    Schrijver: mobar

    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel

    op 11:30
    Reacties:

    1 reacties:

    Mobar Vorstkasteel8 juli 2009 11:39

    Zwijgplicht

    Friday, April 04, 2008 23:17

    Een lang gedicht waar zoveel in staat geschreven. Vooral je laatste strofe!

    Goed weekend

    Zwijgplicht

    Friday, April 04, 2008 14:14

    Zo Mobar...En hele 'brok'...
    Duidelijk neergezet!

    Liefs,

    Windwhisper Reageer op Zwijgplicht

    Friday, April 04, 2008 13:48

    mooi Mobar, ik heb je gelezen, ben er stil van
    Kuzzzz

    less - no more Reageer op Zwijgplicht

    Friday, April 04, 2008 01:52

    verlangend zo, op weg naar een nieuwe dag


    BeantwoordenVerwijderen