donderdag 3 mei 2012

Emoties - nu - en - toen

...

( woensdag 24 juni 2009 )


Maandagnacht

De champagne heeft meer bubbels
dan het bubbelbad,
je was ooit
zo fijnzinnig om mij de deur
te wijzen en ik ging
eenzaam de duistere nacht in
met niet veel meer om het lijf
dan een oude regenjas,

een trage maan liegt regen
tussen het heelal
o zucht de eenvoud in dit handelen
ik herhaal slechts haar schoonheid,

zij was ooit
zo scherpzinnig om mij de aftocht
te laten beleven en ik ging
eenzaam de donkere stad in
met niet veel meer om mijn lichaam
dan een oude vlag, haar schoonheid,

hier ontmoette ik
mijn eerste vriendinnetje
ze pakte mijn hand,
leerde mij vliegen en friemelen
dat ben ik een tijdje blijven doen
tenslotte met de hand van een ander
eindigde het seizoen in herinneringen

sommigen slechter dan deze.


Schrijver: mobar

6 opmerkingen:

  1. ©jade Reageer op Somber

    Thursday, August 28, 2008 08:35

    heel erg mooi geschreven mobar...klasse
    xxxyvonne

    Hilly N Reageer op Somber

    Thursday, August 28, 2008 08:06

    Prachtig jouw woorden

    Groet, Hilly

    less - no more Reageer op Somber

    Thursday, August 28, 2008 00:55

    en dat terwijl, 'k las je en herken weer de oude Mobar.
    erg mooi geschreven, dat zeker

    warme groet, Jan

    ela Reageer op Somber

    Thursday, August 28, 2008 00:49

    Het sombere haaklt soms de bovenhand, zorg dat het snel verdwijnt.
    ela

    Littledolphin Reageer op Somber

    Thursday, August 28, 2008 00:27

    krachtig neergezet liefs barbara

    Gert Reageer op Somber

    Thursday, August 28, 2008 00:23

    Sterk hoor!!

    Groet, Gert

    lonely 1 Reageer op Somber

    Thursday, August 28, 2008 00:16

    mooi!

    liefs, hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Janny Scheybeler de Jonge

    Friday, May 04, 2012 22:49

    heel erg mooi


    Fairouz

    Friday, May 04, 2012 20:51

    mobar wat een ontroerende tekst
    ( vind het woord flamboyant
    stiekem erg mooi )
    ben erg graag komen lezen en ik wens je nog een fijne avond, Fairouz



    M-Rose

    Friday, May 04, 2012 19:15

    er klinkt poezie in Mobar "s woorden just
    follow the yellow brick road

    hoewel ik de histoire die jij door je zinnen laat passeren uitermate droevig vind

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wervelende regenboog

    Saturday, May 05, 2012 00:25

    graag gelezen


    trucker klaas

    Saturday, May 05, 2012 00:10

    fraai ,klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. windwhisper

    Sunday, May 06, 2012 06:57

    met een glimlach lees ik je verhaal, ja een vogel zal altijd proberen te vliegen en jij leeft met muziek en je kat als een talentvolle dichter je uit in vrijheid van woorden, die gevleugeld zijn, wat ontzettend mooi
    warme groet Cobie
    goede morgen Mobar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dwaallicht Reageer op En jij wist al
    Sunday, January 04, 2009 10:38
    Zo ontzettend raak geschreven, zo herkenbaar verwoord... een parel Mobar!
    Liefs Dina

    Samhain Reageer op En jij wist al
    Sunday, January 04, 2009 01:57
    Liefde, vindt ik behoort echter wel gelijk op te gaan, dan maakt de ene fouten uit onzekerheid en dan de ander en vergeef je elkaar voor elkaars fouten!! Dan blijft alleen de ware liefde nog over, fijn weekend en liefs Samhain X

    ela Reageer op En jij wist al
    Sunday, January 04, 2009 00:54
    Fouten van voor de liefde zijn fouten van onzekerheid
    die tellen niet mee.
    ela
    Samhain Reageer op En jij wist al
    Sunday, January 04, 2009 00:29
    Dit vind ik om persoonlijke redenen een heel mooi en oprecht liefdesgedicht! Chapeau Mobar en liefs Samhain, fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 3 reacties gevonden





    J.H. Vergne

    Saturday, June 23, 2007 11:07

    het is allemaal zo menselijk, je bent ook niet de enige zo, sterkte en groetjes

    ela

    Friday, June 22, 2007 14:51

    Je zegt het mooi, maar dat is groeien.
    ela

    Oorlam

    Friday, June 22, 2007 13:57

    sterk. mooi eind ook.

    BeantwoordenVerwijderen