woensdag 30 mei 2012

(Schaduw) gedichtenkoffer

....

5 opmerkingen:

  1. maandag 6 juli 2009

    Gelegen

    En je kunt niet zeggen
    dat de liefde tegenvalt
    het is onmogelijk
    te vertrouwen in onzin
    en tranen beminnen
    tijdens de nacht
    die alle woorden krom rijmt
    mijn geest komt
    van een eenvoudige ziel

    je hebt jouw lijf er in gelegd....



    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 11:53 1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel6 juli 2009 11:54
    Littledolphin Reageer op Gelegen

    Thursday, August 21, 2008 22:30

    zo! kort en toch krachtig, vooral de laatste zin vind ik echt heel erg mooi, liefs barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dinsdag 7 juli 2009

    Jij ook altijd

    Een antwoord wil jij niet
    geven, je bent jong, mooi
    tijdens de bloei van jouw leven
    ben ik verwelkt, maar introvert

    wanneer ik jouw gedichten lees
    word ik stil, heerst er verbazing
    die ik mij niet inbeeld, altijd
    een antwoord schuldig
    neemt jouw schoonheid toe
    moe als schuldbesef, tip ik niet aan je
    blijft mijn ik een beetje achter, droomgevoel

    geef je een antwoord in de tussenzinnen
    waarin ik dagelijkse adelgunst proef
    tussen onbezonnen boerenpruimen
    maar jouw slijt, jouw vers verkregen slijt
    dringt als de trots, de onverwoestbare rots

    de eerste lachrimpels verschijnen
    spoediger dan mijn volgende antwoord
    waar geen vraag aan vooraf ging
    en waar nooit een vraag op zal volgen
    zo stil is dit verlangen naar samen
    niets zijn en nooit meer iets worden
    dat het lijkt of ik mijn lijf ben
    en jij voor altijd mijn hart.




    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 12:42
    Reacties:

    1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel7 juli 2009 12:43
    Kimmutjuhh Reageer op Jij ook altijd

    Thursday, August 14, 2008 23:06

    Je stijl voor gedichten is erg mooi! Ga zo door

    Narcis(t) Reageer op Jij ook altijd

    Thursday, August 14, 2008 11:17

    erg mooooooi Mobar
    heel graag gelezen

    Dina-Anna Reageer op Jij ook altijd

    Thursday, August 14, 2008 11:16

    Waw, schitterend schrijven... meer dan graag gelezen!

    Liefs Dina

    ninodepino Reageer op Jij ook altijd

    Wednesday, August 13, 2008 23:25

    mooi mobar!
    top.

    Littledolphin Reageer op Jij ook altijd

    Wednesday, August 13, 2008 23:02

    stilmakend mooi deze liefs barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vrijdag 10 juli 2009

    Onbewogen

    Staar ik je aan
    veranderde naam
    de zee spoelt jouw adem
    naar de onvoltooide horizon

    mag ik je liefhebben
    bewonderen, of leeg leven
    verander jij mijn lijf bewegen
    of blijf ik stil, onbewust van tijd

    tussen begrijpend dromen
    en jouw naam bewegen
    verblijf ik geestrijp, onbewogen

    met mijn in steen gehouwen naam.



    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 16:39
    Reacties:

    1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel10 juli 2009 16:40
    Narcis(t) Reageer op Onbewogen

    Monday, December 29, 2008 23:06

    Mooi!
    ik kom superlatieven te kort.

    Noorderlicht66 Reageer op Onbewogen

    Monday, December 29, 2008 22:59

    Mag ik even glimlachen... een pracht Mobar!

    Liefs N66

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dinsdag 11 augustus 2009

    Mooie vrouw in dichtend minnen

    Jij mooie vrouw in dichtend minnen
    hoeft geen gedichten meer te verzinnen
    zolang de liefde aan onze zijde blijft
    weet ik dat er niets nog overdrijft

    tussen de vrije zielsbelangen
    is onze trouw in tocht gevangen
    zit er iets geestigs in het reizen
    dat kan ik dichtend niet bewijzen

    al zou ik het liefste woord verzinnen
    jij mijn ziel, en mooie vrouw
    in dichtend minnen, zal ik je
    niet beter kunnen beminnen

    mocht ik jouw hart
    ooit fris ontgroenen
    dan zal ik weldra weer beginnen
    zo mooi jij vrouw in dichtend minnen.


    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 13:15 Labels: Bewondering
    1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel11 augustus 2009 13:21
    Dwaallicht Reageer op Mooie vrouw in dichtend minnen

    Tuesday, November 11, 2008 19:13

    Bijzonder mooi Mobar... héél graag gelezen,- én nog een keertje meer zelfs!

    Groetjes Dina

    Janny Schepenaar Reageer op Mooie vrouw in dichtend minnen

    Tuesday, November 11, 2008 13:35

    een dijk van een gedicht, geweldig Mobar,

    liefs, Janny

    Elenore De Groote Reageer op Mooie vrouw in dichtend minnen

    Tuesday, November 11, 2008 12:44

    Mooi, heerlijk, als een lentebriesje. Liefs, x

    litle-wing Reageer op Mooie vrouw in dichtend minnen

    Tuesday, November 11, 2008 11:12

    mooi bewondering in voor een vrouw
    graag gelezen

    met liefs

    Littledolphin Reageer op Mooie vrouw in dichtend minnen

    Tuesday, November 11, 2008 06:58

    wow prachtig deze woorden mobar, liefs barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Besef

    Zou nooit in raadsels kunnen zweven
    hou eenmaal niet van geheimzinnig doen
    wil met mijn ziel het echte echt beleven
    of de koester van een zoen van toen
    ik niet wist wat jij had meer te wensen
    was deels mijn leven in een droom
    toen jij mij koos uit al die mensen
    mijn ziel ontwaakte, wakker, sloom.


    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 14:20 Labels: Houden van
    1 reacties:

    Mobar Vorstkasteel

    switi lobi Reageer op Besef

    Tuesday, October 21, 2008 23:38

    Dag mobar, ik heb weer heerlijk bij je zitten lezen... en als steeds genoten van al het moois. Groeten vanaf mijn vakantie adres; 't prachtig hier in Groningen!

    Littledolphin Reageer op Besef

    Tuesday, October 21, 2008 19:42

    geweldig mobar,en van die komma merk je niets...liefs barbara

    Dwaallicht Reageer op Besef

    Tuesday, October 21, 2008 19:15

    Héél mooi!

    Liefs Dina

    red one Reageer op Besef

    Tuesday, October 21, 2008 18:45

    mooi mobar, en die komma(fout) was me niet eens opgevallen.

    Liefs red

    mobar Reageer op Besef

    Tuesday, October 21, 2008 18:43

    na ontwaakte moet een komma,

    BeantwoordenVerwijderen