zondag 11 november 2012

Naakte ziel zorgen

8 opmerkingen:

  1. Dwaallicht Reageer op Winterdroom

    Monday, December 15, 2008 18:31

    Zo schoon Mobar!

    Liefs Dina

    Janny Schepenaar Reageer op Winterdroom

    Monday, December 15, 2008 18:01

    ach, supermooi weer,
    laifs, Janny

    verhavert Reageer op Winterdroom

    Monday, December 15, 2008 07:03

    zo teder zacht
    zo mooi

    Gewoon Amy Reageer op Winterdroom

    Monday, December 15, 2008 01:04

    Prachtig mooi

    liefs amy

    Wit Licht Reageer op Winterdroom

    Monday, December 15, 2008 00:59

    Teder en mooi ...Slaap zacht.

    Windwhisper Reageer op Winterdroom

    Monday, December 15, 2008 00:31

    wonder mooie droom Mobar
    liefs en slaap lekker
    Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Indienen

    Je noemt me een wulpse slet
    omdat ik met de liefde heb gevreeƫn
    hier op het balkon aan de straatkant
    waar mensen voorbij wandelen
    met broden in hun handen

    maar ik probeer
    mijn solidariteit in te brengen
    als belangrijkste voordeel
    voor mijn schaduw

    laten we dansen
    en daarna
    onbekommerd vergeten
    dat we hebben gedanst
    om de zon te bevrijden

    waar ik ooit begon met indienen
    ligt nu het brandend zand
    in een land zonder horizon

    tenslotte denk ik
    dat de dichters zich
    onder de jeugd bevinden

    maar dat de jeugd
    geen tijd heeft om te dichten

    zoveel gevoelens, vertrouwd
    en vreemd

    heel vreemd.









    © Violette Z.. Dit werk blijft te allen tijde eigendom van de auteur. Zonder zijn/haar toestemming mag dit werk niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het moeilijk om te reageren, want ik begrijp de essentie niet, toch vind ik het mooi geschreven.
    Overdoen aan de jeugd, maar laten we als ouderen toch ook blijven schrijven en indienen.
    Violette Z. - 12-June-2018 17:30
    Klik hier als je deze opmerking ongepast vindt

    Essentie is inderdaad niet helemaal duidelijk, nogal associatief geschreven. En zeker blijven schrijven. Merci.


    BeantwoordenVerwijderen
  4. De jeugd lijkt me nog onzekerder dan wij, vroeger. Ze verbergen zich achter hun mobieltje, dus dansen om hen te bevrijden is misschien de juiste weg. Misschien komt het dichten dan ook wel.
    Violette Z. - 12-June-2018 17:31
    Klik hier als je deze opmerking ongepast vindt

    Ja, veel indrukken, vaak vluchtig, dan kan dansen een opluchting zijn om er nadien een gedicht over te schrijven. Merci.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Denk dat we hier ook voldoende jeugdige schrijvers en dichters hebben, maar natuurlijk kunnen er altijd nog meer bij. Al was het alleen maar om hier te kunnen voortleven.
    Violette Z. - 12-June-2018 17:32
    Klik hier als je deze opmerking ongepast vindt

    Zijn wel een beetje in de minderheid, maar leeftijd doet er eigenlijk ook niet zo veel toe, zou leuk zijn voor de variatie. Merci.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verwachtte een gedicht over je eerste werk op de site, dus ik was een beetje in de war. Maakt niet uit, het is een gedicht dat ik even moet laten bezinken - komt natuurlijk omdat ik geen gedichtenmens ben.
    Ik denk dat de jeugd inderdaad iets anders aan haar hoofd heeft in plaats van dichten.
    Violette Z. - 12-June-2018 17:33
    Klik hier als je deze opmerking ongepast vindt

    Ja, zijn tenslotte ook belangrijkere dingen in het leven dan gedichten schrijven, is ook wel voor te stellen met zoveel indrukken, en er zijn er gelukkig ook die wel dansen en dichten. Merci.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat je gelijk hebt. De jeugd heeft de gevoelens, de onzekerheden, de ontdekkingen, de vlinders en de passie. Maar om er over te schrijven heb je vaak ook de ervaring nog nodig. Toch zijn er zeker geweldige piepjonge schrijvers en dichters! Mooie rinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat elke levensfase zo zijn voor- en nadelen heeft en natuurlijk kunnen de begenadigden altijd en overal dichterlijk over schrijven. Misschien doet 'de jeugd' dat ook wel en dienen ze ook gedichten in, maar niet noodzakelijk bij Web Tales. Feit is dat ze in deze tijd enorm veel op hun bordje krijgen en ieder zijn eigen prioriteiten bepaalt.
    Mooi gedicht, ietwat 'ongrijpbaar', maar niettemin zeer genietbaar.

    BeantwoordenVerwijderen