zaterdag 10 november 2012

Zomerse regenboog




Zomerse regenboog


.

Omdat er een dikke vlieg vloog
van jouw neus naar mijn neus
wisten we dat de zomer
niet meer stuk kon

achter de wolken
school een felle hete zon
die heftig doorbrak toen
de regendruppels vielen

omdat er een regenboog verscheen
toen jij zei mijn gedachten lezen
was makkelijk op mijn voorhoofd
kreeg ik de hik, maar dat kwam niet

door jou, maar de frisse drank
die we hadden meegenomen
om hier op het dorpsplein
met vrolijke Fransozen cider te drinken

brak jij het stokbrood doormidden
de vlieg hardnekkig naar kaas en ham
de zon op onze warme zomerwangen
nog honderd kilometer naar het Kasteel

met vele kleuren, pasteltinten
in lange gebogen banen
onder de dun bewolkte hemel
een stralend schouwspel

van volhardende trots
meer verliefd op het schrijven
dan het schrijven over de liefde
op jouw schoot in mijn hart.

Zomerse regenboog

Datum: 02/26/08
Weergaven: 329

Geen opmerkingen:

Een reactie posten