vrijdag 16 mei 2014

Vakantie adres


donderdag 16 februari 2012

Vakantieadres

.....

(zaterdag 27 juni 2009)


De intrigante

De intrigante doet aan slalom skiƫn
de witte sneeuw smelt geel
wanneer zij zonder aarzel daalt
geen berg is te hoog
voor haar vermoeden
er is een eenzaat
in haar droom verdwaald.

Schrijver: Mobar V., Amsterdam.


vrijdag 31 juli 2009


Doorzichtig

Het web rond haar ziel
houdt niet van spiegels
waarheid van de mens
bestaat slechts in uitdagingen
onder duisternis ontloken
die glimmende glimlach
boven haar kostbare halssnoer
laat ons licht zijn, gewichtloos

ze voorspelt de toekomst
als een uitstekende gastronoom
terwijl ik mijn hele leven opoffer
speelt zij dichtprinses
in kundige odes aan insecten
die haar hele leven bepalen

ademloos in een teug
mooi, helder, licht
bloot beschreven ongedierte
eetbare mollige insecten
die vliegen tussen maan
en droeve duisternis
onder de warme deken
van een zwoele zomernacht
ben ik haar zonderlinge man
met al mijn fijnzinnige vleugels
en gevoelige voelsprieten
die voelen aan haar maanbuik
doorzichtig in de duisternacht.


Schrijver: Mobar V., Amsterdam.
Herzien: juli 2009.


(zondag 28 juni 2009)


Zomerse regenboog

En omdat er een dikke vlieg vloog
van jouw neus naar mijn neus
wisten we dat de zomer
niet meer stuk kon

achter de wolken
school een felle hete zon
die heftig doorbrak toen
de regendruppels vielen

omdat er een regenboog verscheen
toen jij zei mijn gedachten lezen
was makkelijk op mijn voorhoofd
kreeg ik de hik, maar dat kwam niet

door jou, maar de frisse drank
die we hadden meegenomen
om hier op het dorpsplein
met vrolijke Fransozen cider te drinken

brak jij het stokbrood doormidden
de vlieg hardnekkig naar kaas en ham
de zon op onze warme zomerwangen
nog honderd kilometer naar het Kasteel

met vele kleuren, pasteltinten
in lange gebogen banen
onder de dun bewolkte hemel
een stralend schouwspel

van volhardende trots
meer verliefd op het schrijven
dan het schrijven over de liefde

op jouw schoot in mijn hart.



Schrijver: Mobar V., Amsterdam.
De intrigante

Sunday, September 07, 2008 23:00

sterk mooi schrijven
knuffs,liefs
dicky

De intrigante

Sunday, September 07, 2008 20:32

sterk!
Reageer op De intrigante

Sunday, September 07, 2008 20:10

Knap neergezet!



 De intrigante

Sunday, September 07, 2008 16:51

overduidelijk tegen die zwarte achtergrond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten