zaterdag 14 juni 2014

Naakte ziel

woensdag 29 mei 2013

Boezem van vergeten

Boezem van vergeten


.

Wist dat dit moment zou komen

de dag in de sombere natuur

dat ik voor jou kiezen moest

.

niet wetend wat te dromen

eenzamer ieder later uur

hield jij jouw lieve ego koest

.

een groot gevaar lag op de loer

maar jij liet mij niet wachten

want dan zouden wij te laat

tot de ommekeer zijn gekomen

en teruggekeerd in dwaze voorstelling

.

verwijten slikkend, spijt betuigend

verdriet weer lijdend, zorgelijk

daar diep in die gapende put

.

was er geen andere keuze mogelijk

dan voor verandering te kiezen

.

jij op weg naar de natuur

en ik met jouw stem in mijn hart

.

alleen en vertrouwelijk

in de boezem van vergeten.

.
Boezem van vergeten




Datum: 03/24/08

Weergaven: 86

5 opmerkingen:



  1. Ik heb er een keer op gepast en prompt ging het diertje dood! Heel naar. Ouderdom of zich dood gedraaid? Ik ben er nog steeds niet achter maar leuk zijn ze zeker, net als deze haiku

    mobar - 24-November-2013 1:03

    Het was in ieder geval een vlijtige hamster. Bedankt.




  2. 30-November-2013 16:41
    Erg die luidruchtige buren die je woordelijk kan verstaan. Ontroerend de brief die je vond in haar gedichtenbundel die ook mooie herinneringen naar de oppervlakte bracht en het verlangen om oude foto's te bekijken. Het bed wil je een nieuw verhaal vertellen...of is het de koorts? Weer een mooi verhaal, fijn weekend



  3. 29-November-2013 20:30Ben benieuwd naar het verhaal dat hierop volgt mobar. Leuk ook om de linken tussen je gedichten te lezen.
    Enkel je laatste regel 'breekt' de opgebouwde sfeer naar mijn aanvoelen. Louter 'zonder woorden' behouden, zou ik bijvoorbeeld sterker vinden. Maar wie ben ik?

    mobar - 30-November-2013 0:10

  4. Ik heb het zojuist naakt in bad zitten lezen Mobar, maar voel me gelukkig geen volgeling van de therapiesessies van deze zieleknijper.
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    mobar - 12-October-2013 18:33

    Nee, dat hoeft ook niet, gelukkig maar. Bedankt voor de reactie.

    --------------------------------------------------------------------------------
    ------------------------------------------------------------------------------



    13-October-2013 9:14 klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

    Zonder kleding zien al de mannen er hetzelfde uit en is er geen status of verschil. Het verhaal kon mij wel bekoren.
    klik hier als u deze opmerking ongepast vindt

     13-October-2013 16:27

    Bedankt voor de mooie reactie. Groet.

    --------------------------------------------------------------------------------



    --------------------------------------------------------------------------------





    13-November-2013 23:52
    Als ik later serieus tegenover zo'n man moest zitten om te praten, zou ik me never nooit in de plooi kunnen houden. Misschien Violette ook niet, kwam dat financiƫle tekort toch nog gelegen..

  5. Sunday, October 07, 2012 04:30

    heb je HAAR weer!




    Sunday, October 07, 2012 01:40

    Haha, dat heb je leuk gebracht!

1 opmerking:

  1. Wij zullen allemaal moeten boeten voor onze eigen fouten ten opzicht van de natuur... Mooi!




    Ja, hopelijk is het nog niet te laat. Bedankt.



    Daar maak ik me ook zorgen om, mooi omschreven in dit gedicht.



    Er zal nog veel over te doen zijn. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen