zondag 27 juli 2014

Dmdigb


vrijdag 8 juni 2012

Gedichtenkoffer

.....

3 opmerkingen:










    zondag 26 juli 2009

    Denk maar dat ik gek ben

    Laat het me koud wat of u vindt
    en wie u tot uw vriendinnen
    kan rekenen zonder rekenmachine
    de wind is dit keer een briesje
    een zomers briesje zonder inkeer

    dit verlies is in gecalculeerd
    ik heb geleerd in duisternis te zingen
    en soms heb ik een kruik
    gevuld met regenwater

    ook ik heb die dagen gezeten
    achter de tralies van uw geluk
    door vriend en duivel bezeten
    maar altijd hoop in mijn geweten

    ik zal u verder niet meer schrijven
    of in gedachten in uw geest verblijven

    het laat me koud wat of u vindt
    uw obsessie mijn ziel leeg te roven
    is gedoemd tot een zinloos falen
    u komt niet voor in de verhalen
    alleen eerlijke dromers dwalen

    naar de puurheid van de toekomst.



    Schrijver: mobar
    Geplaatst door

    Mobar Vorstkasteel op 05:47 Labels: Troost

    nana Reageer op Denk maar dat ik gek ben

    Sunday, August 17, 2008 00:09

    wauw..mobar..

    alleen eerlijke dromers dwalen..

    daar laat je al je kracht zien!

    Denk maar dat ik gek ben

    Saturday, August 16, 2008 17:53

    Sorry maar denken dat jij gek bent gaat er bij mij niet in. Mooi gedicht, je irritatie is voelbaar... Sterkte

    Denk maar dat ik gek ben

    Saturday, August 16, 2008 17:11

    prachtig dit schrijven ,heel graag gelezen
    p Denk maar dat ik gek ben

    Saturday, August 16, 2008 16:56

    goede middag mobar, een werkelijk mooi stukje schrijven alweer, hoopvol geschreven. ik las het graag

    Denk maar dat ik gek ben

    Saturday, August 16, 2008 16:28

    vind de titel alleen al zo mooi, dat is dus iets wat ik zovaak zeg, denk maar niet dat ik gek ben, beetje in de war soms, dat wel

    Denk maar dat ik gek ben

    Saturday, August 16, 2008 16:20

    paar keer gelezen
    erg mooi

    Denk maar dat ik gek ben

    Saturday, August 16, 2008 16:15

    Goed schrijven, mijn gedachten dwalen, "zijn we eigenlijk, allemaal niet een beetje gek?"

    Goede middag Mobar


    Denk maar dat ik gek ben

    Saturday, August 16, 2008 16:13

    Ronduit schitterend, met veel plezier gelezen!



    Denk maar dat ik gek ben

    Saturday, August 16, 2008 16:02



    maandag 20 juli 2009

    Buig jouw zilveren lepel

    Hoe dikwijls dans jij
    rond de kwetsbare schoonheid
    van een innemende natuur

    en weef jij woorden
    naar het woord van toen
    met groene ogen

    en een fruitijsje
    voel ik jouw huid
    een tijd verspilt met zwijgen

    in mijn gretig hart
    heerst een duisterstorm
    heb ik je eindelijk gevangen

    in de droomstreek van verlangen
    voel ik jouw tong
    zal ik die dichter zijn

    achter deze zonnewind
    of blijft de zomer onbemind
    waar liefde in de einder bloeit

    het droomlot laat ons ongemoeid
    waar levensvragen groeien
    in brieven aan de toekomst.




    Schrijver: mobar
    herzien voor Jeroen...
    Geplaatst door
    Mobar Vorstkasteel op 17:43 1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel20 juli 2009 17:44
    Buig jouw zilveren lepel

    Sunday, August 17, 2008 23:55

    prachtig schitterend!

    Buig jouw zilveren lepel

    Sunday, August 17, 2008 23:53

    Prachtig!

    Groet van Hilly

    xMelissaax Reageer op Buig jouw zilveren lepel

    Sunday, August 17, 2008 21:12

    Mooi!


    Littledolphin Reageer op Buig jouw zilveren lepel

    Sunday, August 17, 2008 21:04

    helemaal jouw stijl alweer mobar, de titel op zich al is mooi maar dat schrijven is echt
    Buig jouw zilveren lepel

    Sunday, August 17, 2008 21:02

    Schitterend schrijven!



    woensdag 24 juni 2009


    De maan scheen een schemerlamp


    En onze dromen waren getreden
    tussen de muren van een hernieuwd ratsoen
    onder gebaren die niet werden begrepen
    handen schuddend de gure wind, zonder veel poen
    slenterend door de verlaten straten van de stad
    naar wat er nog voor handen was, een vriend
    een warme zak patat, en we logen er niet voor
    warmden onze vingers aan de slappe friet
    en doopten het aardappelproduct stevig in
    de mayonaise, die we vet vonden, maar niet duur
    dus we lieten onze magen vullen, met dit goedje
    in de nacht, bestelden nog een extra portie pindasaus
    en verzonnen een prinses die goed kon koken
    met een optionele extra arm en goed gesitueerde
    keuken, en we haalden ook anderen over gedichten
    te gaan schrijven, over wat we hadden meegemaakt
    en dat deden ze, het ene na het andere gedicht
    ging over ons leven, en tegen de tijd dat het laatste
    frietje naar binnen was gewerkt, besloten we
    zelf een gedicht te gaan schrijven, en de liefde
    te verklaren aan de eerste persoon die het las
    maar we schaamden ons zo rood, dat we het gedicht
    weer weghaalden om niemand in verlegenheid te brengen
    haalden we alle gedichten weg, die door niemand
    werden begrepen, en daarna slenterden wij naar
    het centraal station en spendeerden onze laatste euro’s
    aan een kaartje voor de trein, om weg te geraken
    uit deze verdoemde stad, waar we zo lang gelukkig
    waren geweest, voordat het noodlot ons was begonnen
    te tarten, was er niet veel aan de hand geweest
    maar toen het eenmaal begon, was er geen houden meer
    aan, we sprongen in de trein en zwaaiden afscheid
    voorgoed, zonder ooit nog achterom te kijken, hadden
    we de zaken afgehandeld en konden we zonder wrok
    weer terug naar het dorp, waar onze dorpsgenoten
    zolang op ons hadden gewacht, om ons opnieuw
    te verwelkomen in de wetenschap dat we spoedig weer
    zouden oprotten zonder het iemand te verwijten
    gaven we elkaar het laatste blikje bier en mompelde
    mee met het gestommel van de trein die vaart minderde
    om ons de gelegenheid te geven het leven te overdenken.


    ......

    Schrijver: mobar
    20 januari 2009
    Geplaatst door

    Mobar Vorstkasteel op 14:48 Labels: Sprookjes
    1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel24 juni 2009 14:51
    De maan scheen een schemerlamp

    Friday, January 23, 2009 06:14

    In een adem uitgelezen en dat 's morgens vroeg... heel fraai Mobar!



    De maan scheen een schemerlamp

    Wednesday, January 21, 2009 07:59

    Mooi, ik zou alleen wel willen dat het 'gecompliceerde' deel van het leven zo gemakkelijk verlaten kon worden..

    De maan scheen een schemerlamp

    Wednesday, January 21, 2009 00:13

    mooi!

    De maan scheen een schemerlamp

    Tuesday, January 20, 2009 23:55



    Mooi.

4 opmerkingen:



  1. Maandag, juli 28, 2014 15:12
    Zeer mooi Mobar.

    wat een pracht om te lezen en je mee te laten voeren


    de heelheid van het zwijgen, waarachtig een tijdloos genot om te lezen

    n bekijken van deze schrijver
    Hoho Mobar, nog een fijne dag zo! :)

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Kerst 2013

    Weer fijn je gelezen te hebben. Ik wens jou en al die dicht bij je staan fijne feestdagen.



    weer een bizonder mooi schrijven
    fijne kerstdagen


    het mocht geen naam hebben ....

    groet ,klaas

    gedichten bekijken van deze schrijver
    je schrijven is zoals altijd zeer mooi ...fijne feestdagen mobar..

    BeantwoordenVerwijderen

  3. mooi, jou zo eigen! genoten, stil naar de oorsprong van dit gebeuren laat me fantasie de vrije loop.. en ik laat beelden komen en gaan. fijn mobar


    mooi mooi
    bekijken van deze schrijver
    heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen