vrijdag 25 juli 2014

Maanspiegel


vrijdag 21 september 2012

Maanspiegel


  1. zondag 12 juli 2009

    Januariochtend

    Het bed is nog warm, de ramen zijn koud
    het leven is eenzaam, nu je niet van me houdt
    zijn de ijsbloemen haastig en eeuwig
    kleeft er een twijfel aan onze liefde

    de daken zijn wit, maar zwart is mijn ziel
    ik herinner mij die merkwaardige nacht
    toen jouw hart naast mijn liefde viel
    ik probeerde je te redden
    met wat ik had aan mijn stem
    maar jij liet mij niet praten
    en trok hard aan de rem

    de nachten zijn vaak eenzaam
    want ik ben dikwijls alleen
    maar in de kroeg ken ik wat vrienden
    en daar ga ik dan maar heen

    je mag er niet meer roken
    dat is voor velen een probleem
    het is alleen maar tof voor spoken
    die passen beter in het systeem

    ik heb me gisteren maar bezopen
    totdat ik niets meer te zeggen had
    ik ben alleen naar huis gelopen
    en viel eenzaam, in een zwart gat

    daar ben ik zelf weer uit gekropen
    met wat ik terugvond van mijn ziel
    ik heb de waarschuwing gesnopen
    en ben beslist geen randdebiel

    ik hou alleen niet van champagne
    het valt vaak slecht, gevoelige maag
    en al helemaal niet van die franje
    wat is er bijzonder aan vandaag

    dat ik je weer een dag moet missen
    terwijl ik schuilde in jouw hart
    een mens moet zich niet vaak vergissen
    want het is droevig, deze smart

    ik ga jou geen brieven schrijven
    je kent me al, van haver tot gort
    misschien dat woorden overdrijven
    zodra ik me op de ochtend stort

    ik had een mooi gedicht geschreven
    het licht en duister zat er in
    maar dankzij jou zonder mijn leven
    is ieder gedicht een nieuw begin

    ik kan nog jaren doorgaan met ouwehoeren
    over de lol, die we samen hebben gehad
    we rolden vaak lachend over de vloeren
    het vertier vlakbij, hier in de oude stad

    zijn alle grachten, nu bevroren
    er staan al schaatsers in de rij
    ik heb aan jou mijn hart verloren
    toe kom weer terug en maak me blij.



    Schrijver: mobar
     
     Januariochtend

    Sunday, January 04, 2009 00:38

    Dit is zo'n prachtig en verlangend mooi liefdesgedicht, ook al is het verhaal erachter droevig, een traan verlaat mijn ene oog! 

     Januariochtend

    Saturday, January 03, 2009 15:20

    Dit is zo... woorden schieten tekort... stilmakend mooi en verlangend!


     
     Januariochtend

    Saturday, January 03, 2009 07:42

    ja dit ontroert me heel erg Mobar, ik moest ervan slikken, woorden in mijn hart gevangen,



    Saturday, January 03, 2009 01:45

    ontroerend mooi van je af geschreven



  2. Monday, September 03, 2012 14:10

    Het is een beetje droevig, maar tegelijk ook de aanvaarding van en afscheid en de hoop.








    Monday, September 03, 2012 05:50

    ik zie een leeg perron .....



    Monday, September 03, 2012 00:43

    Herziene versie van mijn gedicht van gisteren.

    Wat een mooi miniatuurtje is dit. Een mijmering vol positieve gedachten!

    mobar - 26-August-2012 15:33

    Bedankt.
     
    26-August-2012 15:13
    Ik kocht gisteren in de kringloop de gehele serie van Charles Dickens. Man ik was de koning te rijk. 4 euro!
    Het is maar net hoe je zelf je wereld inricht.

    Ik woon een paar honderd meter van een kringloopwinkels in Amsterdam Oost.
    Ik heb er inmiddels, drie champagneglazen, een cognacglas, een kleuterstoeltje, een eiken tafeltje, een houten potlooddoos, een zomerse driekwarts broek, een blauwe korte broek, een zilverkleurige onderzetter en de in het verhaal omschreven vaas aangeschaft voor beschaafde prijsjes. Soms ga ik er gewoon even kijken, omdat er steeds weer andere aanvoer is, van allerlei snuisterijen, die je ergens anders niet zo gauw tegenkomt.
    Veel plezier met de Charles Dickens serie, de sfeer van zijn verhalen past wel bij een kringloopwinkel!






1 opmerking:

  1. Henk van Dijk
    6 hours ago
    INTERNATIONALE ROUW

    50 dode Fransen bij een vliegtuigramp
    800!!!!! dode Palestijnen in de Gaza strook

    Wordt het niet tijd voor een dag van INTERNATIONALE ROUW
    LikeLike · · Share

    Marije Hendrikx likes this.
    View 1 more comment
    Janny Flikkema Zeker wel !!!!

    Vlinderwindekind Kerima Ellouise ......iedere dag........de waanzin......rouw.....
    wordt het niet tijd dat oorlog verboden wordt......maar ik vrees dat dit pas gebeurd wanneer er geen mens meer bestaat op deze wereld

    Marion Spronk Ja!

    Mirthe Sleper ja hoog tijd

    BeantwoordenVerwijderen