donderdag 1 maart 2012

Tegenlicht

Tegenlicht


Het licht heeft niets te verbergen
oorspronkelijke vertalingen van de gelukzalige
zijn te lezen op de wanden van een grot
ze moeten niet met kleuren goochelen
als iets rood is wordt het niet blauw
als ik je vergeet kan ik niet met je trouwen
maar als je bij me blijft
weet ik niet of ik van je houd

ik wil je weer zien in peinzend tegenlicht
met de diepte van een hoofdstuk uit een boek
niet die treurnis van een vergeten jeugd
of de ongeriefelijkheid van een lendendoek

misschien mag ik je vertederen met duisternis
de stille woorden die ik nooit verzwijg
wanneer ik in jouw trouwe ogen kijk
is onze lichaamstaal authentiek
en zonder verdere bijzonderheden.

Schrijver: Mobar.



1 opmerking:

  1. 24-07-2010
    categorie partner

    netgedicht Tegenlicht 368 7.50 12 1

    Er is 1 reactie op deze inzending:

    Naam: pama
    Datum: 25-07-2010
    Emailadres: Bericht: Het inzicht onthult en verhult, houdt de waarheid en herinneringen tegen het juiste licht. Mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen