zondag 20 september 2015

Van de heks en een wolf


Het verhaal van de heks zou het verhaal van de wolf kunnen zijn. Roofdier door de domheid van de mensen verguist, uitgeroeid, vervolgd, doodgeschoten. De tweevoeter die de viervoeter verjaagt voor de vierwieler. Het gecultiveerde ego versus de geest van de wildernis.
Ik heb ze ook gekend de indianen die in duisternis geloven, de snuivende meisjes in het wc-hok van het jeugdhonk. Ze kwamen bij me lenen en stelen, ze namen het brood onder mijn lippen vandaan.

De heks was mijn vriendin, ze nam me mee op het slechte pad, spijbelen van school om etalages te bekijken, verhalen vertellen in een telefooncel. Maar ik ben geëindigd met een bezemsteel, op de stoep van een straat in de stad.

Ik veeg nu lange straten schoon, om de wolven te verleiden, met hun staart tussen mijn benen. Ik jaag op hersenschimmen om de herfstvakantie door te komen, en aan mijn taakstraf te voldoen.



Violette Z.

4 opmerkingen:

  1. 11-11-2014 Violette Zandheu... hartenkreet Van de heks en een wolf 243 8.75 4 3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 11-11-2014
    Bericht: Eerst verdedig je het bestaansrecht van de wolf. Snap ik.
    Dan wip je over naar 'snuivende meisjes', cocaïne?
    Dan is er een slechte vriendin, die je schoolcarrière kapot maakte.
    Nu werk je als gemeentereiniger en neem je wraak door de menselijke mannetjeswolven seksueel te verkrachten.
    Dan is er opeens een 'herfstvakantie', wat er op duidt dat je een studente bent.
    Dan is dat bezemen opeens een taakstraf.
    Hier ga ik de mist in en kan ik van dit totaal onsamenhangende tafereel geen hoogte meer krijgen. Waarschijnlijk is dat je bedoeling, de lezers op een verkeerd spoor zetten. Helemaal gelukt, maar kom dan nu eens eerlijk voor de dag. Of is Henk Violette?...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Henk van Dijk
    Datum: 11-11-2014
    Bericht: Het verhaaltje is fictie met een knipoog naar de soms wrange werkelijkheid. Violette, is naast Mobar en Jeroen, een heteroniem dat ik gebruik.
    Autobiografisch werk staat nog op het programma.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe vaker je dit leest, des te beter het wordt. Vooral de laatste alinea, meer van dit Henk!

    BeantwoordenVerwijderen