zaterdag 11 juli 2009

Dag wereld

Ik heb je soms wel gemist
met je bossen en rivieren
soms zag ik je waaien
en uit de hoogte naar me zwaaien
maar waar ik zat was er mist
steeds zag ik ze versnellen
soms in liefde, vaak in pracht
met rijwielen en donkere paarden
zo vierden ze feest in het holst
van de nacht en van de waarheid
ik zag ze heel bijzonder gekleed
beleefd klevend aan zoete heimwee
ze dansten langs rivieren, ik zag het
vol bloed, waardoor de hitte was gestegen
insecten zag ik creperen, het laatste leven
in de goot, ik zag vogels jongleren
in de lucht met de leegte
vissen happend naar zuurstof
die werd verdeeld met de kogel
of levend begraven
bijna zonder protest of slecht geweten
ik aanschouwde een b film
met naakte soldaten in de nacht
nonnen verliefd op het heerlijkste snoepgoed
heksen vechtend voor de waarheid
ik zag alles omdat ik dacht dat ik dacht.



Schrijver: mobar

1 opmerking:

  1. Quicksilver Reageer op Dag wereld

    Monday, September 01, 2008 21:16

    droevig lieverd omdat jij dacht dat jij dacht!

    knuffs,liefs
    dicky

    Dina-Anna Reageer op Dag wereld

    Monday, September 01, 2008 19:07

    Mooi hoor!

    Liefs Dina

    Littledolphin Reageer op Dag wereld

    Monday, September 01, 2008 18:07

    mooi schrijven alweer mobar....liefs barbara

    Baruchacha Reageer op Dag wereld

    Monday, September 01, 2008 17:58

    Mooi geschreven Mobar,
    liefs Baruchacha

    Mevrouw Melzer Reageer op Dag wereld

    Monday, September 01, 2008 16:28

    verfijnd. als een geweldig goed glas wijn (met gouden recidu..)

    inco Reageer op Dag wereld

    Monday, September 01, 2008 16:24

    daar wordt ik nou niet vrolijk van.
    groet inco

    BeantwoordenVerwijderen