vrijdag 17 juli 2009

Was je ogen in mijn schaduw

Was je ogen in mijn schaduw
en laat die mensen maar
toe in jouw te veel geleden hart
ze staan daar bij de schepen
de bevoorrading van de zee
die alsmaar in het duister schuimt
het werkt niet mee, het hart schommelt
die schuinscheerder is nog erger
dan de ander in brandend verlangen
gaat er een huivering door de eenzaamheid
je ziet ze daar in slagorde, standbeelden
van schrijvers, zandbeelden, vervaagde beelden,
je probeert het tasten te verlangen
roept kermend, vrije vogel waar ben je

ziet een grote eik, tussen de daken van de dagen,
getuig je, probeer je, worstel je
met tuinkabouters en rukwinden,
grijp je de kans om je los te maken uit dat niet evenwicht
van manen, steeds maar nieuwe manen
lichtplaneten van onbegrepen woorden
bijna struikelend als de nacht over wat was
er nooit gebleven in mijn schaduw
was je ogen, ik besta niet


maar wat erger is dat tasten naar
de eenzame ander
met een heftiger verwoestbare jeugd
ondragelijker bezwaard verleden
en wat vlinderslagen zonder deugd
het verloren gaan van weemoed
terug geworpen naar de luister
van de rivier van weggesleurde woorden


hoor het water, dit is een smeekzang
een verdringen van vergane stemmen
een echo diep uit het verleden
misgeslagen planken, heengeslagen humor
en die zeldzame naakte tepeldans
waarin de evolutie verloren ging.



Schrijver: mobar
14 maart 2008

1 opmerking:

  1. Odypody Reageer op Was je ogen in mijn schaduw

    Friday, March 21, 2008 17:52

    Fantastisch om te lezen door je woordkeuze en het overbrengen van je gevoelens
    Gr.Ody x

    kerima ellouise Reageer op Was je ogen in mijn schaduw

    Friday, March 14, 2008 13:25

    ergggggggggggg mooi, prachtig schrijven Mobar!

    liefs
    kerima ellouise

    vat Reageer op Was je ogen in mijn schaduw

    Friday, March 14, 2008 12:20

    werkelijk prachtig

    less - no more Reageer op Was je ogen in mijn schaduw

    Friday, March 14, 2008 12:15

    een pracht gedicht, vol emotie, hunkerend naar het achter kunnen laten
    Fijn dat je er klaar voor bent

    warme groet Jan

    honingbijtje Reageer op Was je ogen in mijn schaduw

    Friday, March 14, 2008 11:14

    Wat een geweldig troostvol gedicht. Ben telkens weer onder de indruk van jouw woordkeus, jouw manier van belichten.

    liefs honingbijtje

    BeantwoordenVerwijderen