zaterdag 11 juli 2009

Welterusten

Lieve droomvriend
treur niet langer
over wat het niet waard was
wat het nooit waard is geweest

laat de wind wapperen in jouw ziel
die veel meer waard is
dan alle treurnis van één of ander mens
in haar leegte hier op aarde

wees niet egoïstisch
geef haar nog een afscheidskus
ze zal je niet meer pijn doen
alleen au zeggen vanwege de stoppels

op jouw ongeschoren wangen
zal ze zeggen, het was niet eenvoudig
er was heel wat voor nodig
maar ik heb deze keer tenminste
alles wat nodig was
uit de kast
weten te trekken

ik zou er maar niet om rouwen
of veel te lang bij stil staan
het is misschien niet erg
ik heb geen slecht geweten

kom maar bij, laat je lichaam rusten
geef me een knuffel en wens me
welterusten.

......


Schrijver: mobar

1 opmerking:

  1. Dina-Anna Reageer op Welterusten

    Saturday, July 12, 2008 22:19

    Mooi!

    Liefs Dina

    BeantwoordenVerwijderen