zaterdag 11 juli 2009

Geachte eerzucht

Er moest een verbinding zijn
tussen mijn witte woorden
en mijn geharde zwarte ziel

ik liet mijn hond uit
en vroeg een vreemde
om een sigaret
tijd was mijn vriend
oorzaak van het probleem
oorsprong van alle illusie

ik zou altijd opnieuw beginnen
om mezelf niet te herhalen
nam ik voorzichtig een eerste trekje
nu het leek of er niets zou zijn

mijn hond werd ongeduldig
liet dat weten met zijn staart
ik begon steeds meer te begrijpen

er bestond alleen energie
omdat er leegte is
de vreemdeling gaf heel voorzichtig toe
dat de mens in wezen onredelijk is
mijn hond zocht naar een boom
mijn hele leven was slechts droom.




Schrijver: mobar

1 opmerking:

  1. ReBelle Reageer op Geachte eerzucht

    Saturday, May 10, 2008 12:54

    Een geweldig gedicht, Mobar!
    Ook wederom met bewondering een aantal andere gedichten gelezen.
    Liefs, ReBelle

    Free@Bird Reageer op Geachte eerzucht

    Monday, April 28, 2008 10:05

    gisteren al een paar keer gelezen erg mooi Mobar!
    fijne week toegewenst

    kerima

    hadassah Reageer op Geachte eerzucht

    Sunday, April 27, 2008 19:23

    Applaus!

    Met zo'n gedicht is eerzucht alleen maar terecht

    MayadeBij* Reageer op Geachte eerzucht

    Sunday, April 27, 2008 15:13

    prachtig!

    Ludy Reageer op Geachte eerzucht

    Sunday, April 27, 2008 15:09

    Heel herkenbaar zo'n wandeling met de hond. Maxima knikt: 'inderdaad!'

    Liefs, Ludy

    BeantwoordenVerwijderen