vrijdag 15 juni 2012

Gedachten en gedichten

....

23 opmerkingen:

  1. Zwammende neuzen


    Net zoals toen, zie ik ze zomers
    per dozijn voorbij zwemmen
    in winkelstellages vol pittige sauzen
    aanvaar ik het varen in statige boten
    met frontale tieten en krakende ankers
    laat ik ze voorbij fietsen
    die kwakende buikenvol harige worsten
    die herfstig ontluiken
    terwijl ze belasting ontduiken
    voel ik ze voorbij zweven
    als zwangere neven
    op glimmende scooters
    met visnet en saus
    op weg naar de paus
    om iets flauws mee te vangen
    in slimmere boten met hardere kloten
    zonder haring verlangen.



    -fictie-

    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles is voorgoed vergeven




    hij sluit verdriet op in zijn ziel




    als jij zo wilt blijven leven




    is hij niet langer meer labiel




    alles is voor eeuwig afgesloten




    geeft zijn ziel op aan jouw angst




    zijn leven is toch al naar de kloten




    want samen waren jullie het bangst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Godvader

    Thursday, January 05, 2012 12:44

    Hazes en zijn langdurige monoloog...een Amsterdams verhaal van een Amsterdammer

    gr.
    Y


    trucker klaas

    Thursday, January 05, 2012 08:24

    tja ,in "Andre's" oude buurt zijn ze niet op hun mondje gevalen

    groet ,klaas


    windwhisper

    Thursday, January 05, 2012 06:26

    ja Mobar, "zeg maar niets meer" ik blijf stil en luister nu even naar Hazes
    goede morgen
    warme groet Cobie
    met liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. conan

    Friday, November 18, 2011 10:55

    je hebt de gave van hetr vertellen, mobar, en je bent er niet zuinig mee, mooi! Dat Aafje Omber op somber rijmt is een mooi toeval en Gijs op grijs...leuk

    vr grt
    pierre***


    Janny Scheybeler de Jonge

    Friday, November 18, 2011 10:53

    prachtig geschreven hoor


    windwhisper

    Friday, November 18, 2011 06:18

    het spreekt me aan, je bent een talent Mobar, als je zo schrijven kunt, dat je me meeneemt in jouw sfeervolle woorden
    lieve groet en goede morgen Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. karinvangelder

    Monday, November 14, 2011 23:21

    leuk Mobar zoals altijd apart
    liefs en welterusten x Karin


    kelo ami

    Monday, November 14, 2011 22:04

    zeer mooi ..
    fijne avond..


    wervelende regenboog

    Monday, November 14, 2011 21:51

    fijn gedicht
    grtjs
    wr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sjalotjes

    Waar is mijn peinzen goed voor
    piekert ze

    terwijl ze de sjalotjes snijdt
    wellen er tranen
    in haar zo bedroefde ogen

    en waar doe ik het allemaal voor
    piekert ze verder
    terwijl ze de spekjes
    in de pan schuift
    vallen er tranen
    in het schroeiende vet

    en wankelt zij even
    alvorens zij de gesneden
    lente-uitjes toevoegt

    aan het gebraad.







    - mobar -

    Gecontroleerd door: mobar





    Reactie op dit gedicht


    Naam mobar

    !


    wervelende regenboog

    Monday, October 24, 2011 19:52

    geen opwekkend eten als de maakster haar bedroefde energie eraan toevoegt
    groetje
    wr

    BeantwoordenVerwijderen
  7. karinvangelder

    Saturday, April 21, 2012 12:24

    wat goed zeg en inderdaad het lijkt zelfs niet op 'lente '
    lieve groet met wat zon x Karin


    M-Rose

    Saturday, April 21, 2012 12:05

    das vriendelijk - zo die genegenheid - te delen


    M-Rose

    Saturday, April 21, 2012 12:03

    je buurvrouw zorgt vr de nodige stoffering
    en jij toch alty weer vr de mooie afstemming in jouw poezie


    windwhisper

    Saturday, April 21, 2012 07:10

    maar toch....voelt het als nog geen beetje lente


    trucker klaas

    Saturday, April 21, 2012 06:22

    voelt als veel gemiste kansen ....

    groet ,klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Olifantenmelk


    Misschien was het lust,

    of dat ik niets anders
    aan jouw grappige oren kon zien
    geen waarheid of een verhaal
    waarin jij jouw moeder ook mistte
    je bestelde koffie verkeerd
    kwam later terug
    voor de suikerpot
    terwijl ik melk morste

    maar het was geen moedermelk
    het was de melk van een olifant
    die zich enigszins beschaamd voelde
    door het enorme leeftijdsverschil
    gaf het flirten een gevoel van schaamte

    maar je hield wel een stoel vrij
    voor iemand die nooit terug zou komen
    je zat naast de stoel van jouw moeder
    die schommelstoel in de hemel
    waarnaast ook ooit jouw vader stond
    ik zie haar nog naar de bloemen lachen
    met het haakwerkje van vroeger
    op haar wriemelende moederschoot

    misschien was het gewoon lust
    ingeving van onuitgevoerde liefde
    of dat ik iets voelde voor jouw kontje
    misschien was het gewoon onvrede
    en gaat de mast morgen weer omhoog.



    Schrijver: mobar
    Inzender: Henk van Dijk, 11-05-2009



    Geplaatst in de categorie: individu





    Deze inzending is 227 keer bekeken



    Beoordeling: 7.25 Aantal stemmen: 8

    (



    Er zijn 2 reacties op deze inzending:

    Naam: Quicksilver
    Datum: 11-05-2009
    Bericht: Droefmakend, maar heel mooi verwoord.





    Naam: windwhisper
    Datum: 11-05-2009
    Bericht: Met intense aandacht gelezen, tussen de regels door.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ©MarielledeBoer

    Saturday, January 28, 2012 21:45

    Nadenkertje..mooi geschreven.


    tweetyke

    Saturday, January 28, 2012 15:51

    mooie schrijven eentje waar men over gaat denken goed gedaan fijn en héél graag gelezen


    trucker klaas

    Saturday, January 28, 2012 08:14

    hemelse napraat

    fraaie fictie

    groet ,klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jouw snobisme

    Je trof mijn ziel
    met jouw snobisme

    als abstracte schoonheid
    van een onbetreden maanlandschap
    sliep ik een beer in de nacht

    op een maandag
    ergens in de polder
    met een snoeischaar
    voor de woordbomen
    en een kettingzaag
    voor mijn innerlijke gitaar

    maar ik maakte mezelf

    niet meer kwaad
    liet regen rustig vallen
    hield mijn hoofd koel in de wind

    om jouw gedachten
    in de afdaling
    voorbij te laten gaan

    op weg naar dat koud gevreten paradijs
    in het dal bij de opgedroogde rivier
    waar we beiden nooit te vinden waren.



    Schrijver: mobar
    Inzender: Henk van Dijk, 23-07-2009



    Geplaatst in de categorie: emoties




    Deze inzending is 122 keer bekeken



    Beoordeling: 7.50 Aantal stemmen: 8

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik niet ik

    Ik niet ik
    ben niet de ik persoon
    in mijn ik gedichten
    alleen andere ik mensen
    tonen zich ik wezenlijk
    in mijn ik woorden
    die zijn ik bedoeld
    voor de ik droomdwazen
    ze vergezellen mij ik terug
    naar de ik eenvoud
    jij zegt een oude ik boom
    ik zeg een oude ik droom
    en we slaan onze ik armen
    rond de robuuste ik natuur
    van de ik eenvoud, natuurlijk ik
    voelen wij de ik warmte
    van de ik stam, een ik mast
    in de luwte van ons ik meervoud
    op een ik haar na ben ik bij je
    om je lekker ik te verwennen
    dat is geen donkerbruin ik vermoeden
    je gaat mij heftig ik leren kennen
    blijf niet staan achter die ik struiken
    er is iemand die op je wacht, ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 12-11-2011 mobar netgedicht Armoede 330 7.29 24 0

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dreamlover

    Tuesday, October 18, 2011 12:33

    Poeh Mobar...erg mooi dit.

    Liefs
    Dreamlover


    windwhisper

    Tuesday, October 18, 2011 08:01

    heel bijzonder dit schrijven



    ela

    Tuesday, October 18, 2011 00:41

    Hoe ken jij mijn vrouw?
    ela

    BeantwoordenVerwijderen
  14. liesjequilt

    Tuesday, May 08, 2012 17:29

    ik geniet eveneens altijd van je stukjes. ook vind ik het woord "liedjesradio" zo prachtig
    gr. Liesbeth


    Quicksilver

    Tuesday, May 08, 2012 11:17

    ik lees het met oe en ach
    en denk; ik lees je graag
    zo ook dit
    het blijft me boeien net als Cobie

    veel liefs
    groetjes


    windwhisper

    Tuesday, May 08, 2012 05:00

    als iedere keer geboeid en even sprakeloos gelezen
    Chapeau
    warme groet Cobie
    goede morgen
    het loont twee of driemaal dit te lezen, steeds zijn er andere facetten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wervelende regenboog

    Tuesday, May 08, 2012 09:05

    graag gelezen !


    switi lobi

    Tuesday, May 08, 2012 08:26

    Wellicht legt het potlood beter vast.. wow mobar, wat een verhaal!

    Hartelijke groet,
    switi lobi


    windwhisper

    Tuesday, May 08, 2012 04:53

    tjonge...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hilly N

    Saturday, October 22, 2011 23:43

    Wat mooi Mobar.

    Groetjes,
    Hilly


    Elenore De Groote

    Saturday, October 22, 2011 22:49

    Mooie titel, ik hou van de natuur! x


    witte fresia

    Saturday, October 22, 2011 21:13

    Heel mooi verwoord,wel verdrietig!

    warme groet anette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. switi lobi

    Friday, June 15, 2012 11:46

    Wellicht is dat zo.. ik moet erg aan kolibries denken, of liever nog op z'n Engels; aan hummingbirds.




    youkie

    Friday, June 15, 2012 08:40

    graag gelezen
    mooi geschreven
    liefs


    Janny Scheybeler de Jonge

    Friday, June 15, 2012 08:13

    mooi deze weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fairouz

    Wednesday, October 19, 2011 15:02

    nou, ik had vandaag zowaar koude voeten mobar

    ik lees je graag , Fairouz


    Godvader

    Wednesday, October 19, 2011 15:01

    oke, en dan nu een serieuze reactie...vind m wel pakkend, tis esoterisch dus kan er eigenlijk weinig over zeggen...je gebruikt altijd simpele woorden die veel zeggen

    gr.
    Y


    Godvader

    Wednesday, October 19, 2011 14:59

    nee, tis nog steeds herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ela

    Tuesday, December 13, 2011 17:03

    Vervreemding is als vergeten waar je roots liggen.
    ela


    Elinora

    Tuesday, December 13, 2011 15:37

    WOW wat een prachtig gedicht van jou Mobar..ontroerend ook..
    Ik wens je nog een fijne voortzetting van deze dag toe.
    Groetjes Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach ja, dat was toen, nu loopt iedereen hardop te praten, gewoon met een oortje van de telefoon in, moet je goed kijken soms of ze het niet tegen jou hebben.
    En al die fietsende mensen die praten, of meezingen met hun muziek, ja, vroeger was er alleen de slagersjongen die een deuntje floot.
    Zo zie je, wat vreemd was, is nu normaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 10-06-2012 mobar hartenkreet Ervaringsdeskundige 172 7.50 4 1

    BeantwoordenVerwijderen
  22. 07-03-2012 mobar verhaal Zuidelijke kus 144 8.00 5 0

    BeantwoordenVerwijderen
  23. windwhisper

    Thursday, November 10, 2011 06:30

    om samen te zijn heb je niet veel nodig, ik zie het voor me, er zit een brok in mijnkeel, ik herken sommige situaties van enkele vrienden hierin
    warme groet Cobie
    goede morgen Henk


    ela

    Thursday, November 10, 2011 00:59

    Een gat in de grond, een betonnen gebouw of onder de blote hemel, het heeft geen belang, met WIE we er wonen is belangrijk.
    ela

    BeantwoordenVerwijderen