zondag 3 juni 2012

Vergeten koffer

....

2 opmerkingen:

  1. zondag 26 juli 2009

    Nachtmerries hebben geen stal

    Je vertelt mij over de dood achter de bergen
    maar iedere dag is voor mij een berg
    ik denk nog niet aan doodgaan
    je zegt dat alle twijfel door de stilte
    is ontstaan en je tuit je lippen
    om mij te zoenen in die waarheid
    ik roep als eerste nee, vergeet me
    en stel zelfs mijn woekerende zaad
    ter beschikking van de wetenschap
    denk ik niet dat het laakbare deel
    van de tweede kamer
    nu de handen in onschuld moet wassen
    het idee alleen al dat je niet meer
    je zaadloze mening mag geven
    omdat je anders tegen problematiek aankijkt
    vind ik ook behoorlijk eng
    er gaat een soort van intimidatie van uit
    vandaar mijn gevoelens in dit gedicht
    een mening heb ik voorlopig even niet
    totdat de gemoederen weer wat bedaard zijn
    maak ik mij ongerust, dat zeker
    cynisch vind ik wel een moeilijk woord
    omdat het vaak negatief wordt uitgelegd
    maar ik begrijp wat je bedoelt
    en zal voortaan beter op mijn woorden letten.





    Schrijver: mobar

    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 06:58 Labels: Angst, Onzekerheid, Verwarring
    1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel26 juli 2009 07:00
    -maud- Reageer op Nachtmerries hebben geen stal

    Thursday, August 09, 2007 19:39

    wouw.. werd er stil van. prachtig.. ga door.. moet meer van je lezen xxx

    Free@Bird Reageer op Nachtmerries hebben geen stal

    Wednesday, August 08, 2007 20:55

    Prachtig dit!

    liefs, kerima

    roosjerood Reageer op Nachtmerries hebben geen stal

    Wednesday, August 08, 2007 20:21

    een echte parel van prachtige woorden

    Bosdruifke Reageer op Nachtmerries hebben geen stal

    Wednesday, August 08, 2007 19:19

    mooi!

    kerima ellouise Reageer op Nachtmerries hebben geen stal

    Wednesday, August 08, 2007 18:57

    goh wat schrijf jij toch erg en erg goed !!!

    liefs
    kerima ellouise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zaterdag 19 september 2009

    Ik zie wel wat het met me doet

    En geloof dat ieder woord
    door het alleen zijn veel te bang
    aan een ander evenzo
    wordt uitgesproken
    zodanig dat het stil wordt
    getekend in het duister
    ontsla ik woord na woord
    omdat ik naar je luister
    dat ruik ik, dat tast ik
    met mijn ogen, blik ik
    het koekhappen, lanterfanten
    takken breken, mist verdrijven
    waar je op kan klimmen
    droom vergeten, stoute nachteno
    m eindelijk buiten te spelen
    in de verte danst een stoere man

    de wind striemt zijn verwilderd gelaat.





    © september 2009, mobar

    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 08:23 1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel19 september 2009 08:24
    Jan
    07-09-2009
    12:08 uur

    Mooi geschreven Mobar,... groeten Jan

    Arlette.D.50
    07-09-2009
    11:20 uur

    prachtig dicht Mobar, heb ervan genoten
    Lieve groet, Arlette

    Anneke Brands
    07-09-2009
    10:06 uur

    Mooi weer Mobar! Liefs Anneke

    salina
    07-09-2009
    08:31 uur

    zo mooi ,stilmakend geschreven

    BeantwoordenVerwijderen