maandag 18 juni 2012

Gedachten in woorden

....

6 opmerkingen:

  1. maandag 3 augustus 2009
    Spijt
    Jij gaf,

    mijn liefdesbloemen
    aan nachtelijke zee
    en zoute wind nam
    ook mijn pruikje mee

    had zelfs geen ogenblik
    voor ons alle twee

    nu heb je spijt
    ben jij mij kwijt
    vind ik slechts
    verloren tijd

    geef ik je
    aan mijn schaduw

    mee aan zee.


    Schrijver: mobar

    Inzender: Henk van Dijk, 29-04-2009


    29-04-2009
    mobar
    netgedicht
    Spijt
    587
    7.05
    20
    2
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 02:04 1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel3 augustus 2009 02:08
    annabel
    graag gelezen

    windwhisper
    Tjonge, wat een heerlijk schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Getrainde banaan


    Onder het spaarzame licht
    liet jouw trotse paal
    een laatste liefdesdruppel zien
    voor de emmer die ik
    aan de wilgen wilde hangen
    gaf je mij te kennen
    dat je me niet wilde verwennen
    dat je meer hield van wurgseks
    op een zomerstrand met een heks
    dat je meer hield van haar
    dan van mijn kale bestaan
    die zwoele nacht op de maan
    regende het liefdesbriefjes
    en verhalen over madeliefjes
    jij had mij immers niet nodig
    en ik vond jou al lang overbodig
    de raket naar de maan

    was een getrainde banaan.










    © september 2009, mobar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Westelijke wind


    Gedachterivier
    vol diepe duisternis
    glimmende spiegel
    van dankbaar leven
    door alsmaar gevenen prachtbeleving
    speelt God piano
    laat de maagden dansen
    Westelijke wind draait
    hier over velden
    waar ooit in strijd
    de ware helden
    een dood gevonden
    of ernstige wonden
    onbeweeglijk zuchtend
    als een herinnering
    boven weilanden
    aan het einde
    van een eenzame avond
    hangt er een enge man
    aan de kromme maan
    aan een lang touw
    spartelt hij
    tussen beleefde dromen
    de mooiste oerkreet uitgezongen

    donkere wolken pakken cynisch samen
    ontdaan van alle corrupte neigingen
    onder het verliefde hemelplafond
    drijven grauwe grijnzende wolken
    als dronken droeve walvissen
    de laatste der grote oceanen
    van gerucht, geroezemoes
    en regenjas
    naar maagdelijkheid, nieuwe verschoning
    tussen zijn groene hemelvingers
    achter de horizon in de verte
    draait Westelijke wind over oude jachtvelden.



    Schrijver: mobar
    Dit is de herziene versie van buikwind

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beter dan toen

    Immer weerbarstige ziel,

    weer in het dorp, hier bij zee
    jij hebt jouw liefde
    maar doet daar niets mee
    kan nergens met gedachten heen

    ooit was er nog jouw hartstocht
    voor de golven, die schuimende vloed
    uit het verleden, een ondiep graf
    van in illusie verzonnen zinnen
    bijna onzichtbaar in een droom
    waarin de wereld spiegelt
    met meer dan honderd liefdeszinnen
    ploffen we gedachteloos op het warme zand

    zie ik je weer
    zo warm en vriendelijk
    bijna menselijker
    dan voorheen
    houdt je mijn hand vast
    zijn wij de beste vrienden.





    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 10:40 1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel7 september 2009 10:42
    lommert

    Sunday, August 17, 2008 22:45

    pracht schrijven...ik, jawel ..de zee...te sterven erin...zeker


    stevige groet


    willem

    Dvdtjuhzzz

    Sunday, August 17, 2008 21:59

    Mooi geschreven..

    xx

    switi lobi

    Sunday, August 17, 2008 20:39

    Da's een warm verblijven... heerlijk mooi!

    Fijne avond

    Littledolphin

    Sunday, August 17, 2008 20:19

    geweodig schrijven alweer mobar liefs barbara

    xMelissaax

    Sunday, August 17, 2008 19:59

    Prachtig!
    x. Melissa

    Dina-Anna

    Sunday, August 17, 2008 19:55

    Echt een héél knap gedicht
    Liefs Dina

    moongirl1982

    Sunday, August 17, 2008 19:50

    mooi warm...

    groet moongirl1982

    Narcis(t)

    Sunday, August 17, 2008 19:40

    Wauw, jij bent een van mijn lievelingsdichters hier!


    ninodepino

    Sunday, August 17, 2008 19:35

    bijna heh

    net als jij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zaterdag 15 augustus 2009

    Wokken in de tent


    Neem jouw kruis,
    uit die tienerdroom
    draag het zware lot
    naar nergens anders
    waar het zwemt
    aan zomer went

    lekker wokken
    in de tent

    heerlijk droog vrijen
    op het natte strand
    in de linkerhand de krant
    in rechterhand een tepel
    Zandvoort, spel je met een lepel.





    © augustus 2009, mobar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vrijdag 18 september 2009

    Cepaea nemoralis

    Chamerion angustifolium,
    volop langs de waterkant
    met mooie paarse droomkleuren
    in weelderig groen boeket
    maar geen woord over het bloed
    dat klopte in mijn hals
    dat klopte in zijn hals
    daar op de rivier
    van oeverloze kunsten
    kwamen er bewegingsloze
    vrouwen in zijn hoofd
    Fulica atra, familie van de rallen
    alarmfase, nood roep, een boot
    met mooie grauwe kuikens
    grijze stippen in zwart
    en een roestig anker
    langs de zijkant
    vierkant tegen de frontale tepels
    maar geen woord over mijn hart
    dat klopte zonder ziel
    als reden, vijfde wiel

    Cepaea nemoralis

    je blijft mijn beste vriend.









    © augustus 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 10:58 3 reacties:
    Mobar Vorstkasteel18 september 2009 11:00
    Eugeen
    09-08-2009
    20:17 uur


    Mooi ! ! !

    grtjes,
    eugeen

    Dondersteen
    09-08-2009
    12:00 uur


    Mooi, liefs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
    Mobar Vorstkasteel18 september 2009 11:02
    Hypotheek

    Jij wilt dit niet
    vertel jij mij

    het huis
    gemeen
    als achtergrond

    ik kan dit niet
    vertel ik jou

    het huis
    verdwijnt
    nu in jouw mond.









    © augustus 2009, mobar

    BeantwoordenVerwijderen
    Mobar Vorstkasteel18 september 2009 11:08
    Blonde Thomas

    Jan
    15-09-2009
    15:42 uur
    Elk jaar opnieuw behangen... of gewoon een verfje eroverheen!

    Mooi geschreven.


    de Winter
    15-09-2009
    15:40 uur


    je rapt er lekker op los, ik vind deze ook leuk geschreven, maar volgens mij is God nog steeds in leven, want wij zijn goddelijk en Zij is onverbiddelijk, Zij stuurt ons onmiddelijk naar a living hell als we niet meer geloven in onszelf

    BeantwoordenVerwijderen