donderdag 7 juni 2012

Gedichtenkoffer ( zonder heimwee )

....

2 opmerkingen:

  1. dinsdag 21 juli 2009
    Speelfilms
    IJverde jij wederzien
    of wederhoren

    plakte jij dromen
    achter gekalkt behang

    tijdens een tocht naar de rivier
    naar een droom,

    ver weg van hier

    haperde de weg terug
    zoals in speelfilms

    achter in de Kerkhal
    hield er getuigenis beraad

    op het grote witte doek
    van bewegende projectie

    en we hielden van Tarzan
    waren vertrouwd met apen

    de dikke en de dunne
    door regen en wind bevriend

    hielden van ons, kinderen.


    Schrijver: mobar
    Herzien: 21 juli 2009
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 05:53 1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel21 juli 2009 06:03
    Dwaallicht Reageer op Speelfilms

    Sunday, December 07, 2008 16:24

    Heel mooi, apart gedicht!

    Liefs Dina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vrijdag 10 juli 2009

    Afscheid van een grijs verleden

    Dag, dageraad en avondzon
    toverdroom, oude vriend
    het boek is eindelijk uitgelezen
    en het einde steeds herlezen
    ik trouw niet meer
    blijf je niet trouw
    je kunt mijn gedachten
    nooit meer denken

    de zon schijnt sloom
    een einde komt er aan mijn dromen
    dag oude vriend van grijs verleden
    dit is mijn afscheid
    gooi deze brief niet weg
    lees alles zorgvuldig
    en ontwijk de ruimte
    om te dromen

    de heldere horizon lonkt
    verlangend en strenger
    zal een nieuwe wijsheid komen

    treur niet om wat je fout deed
    en wat ik, ook niet volmaakt
    niet kon voorkomen,
    door mezelfte zijn,
    zijn onze wegen tot
    het einde van de dag gekomen

    de tijd is om, bananen krom
    er is geen geluk bestemd
    voor nieuwe twijfels

    dus ga je gang, ik ben al weg
    verdwenen achter stil verlangen
    schrijf ik misschien, een laatste woord
    dat ik in heimwee heb gevangen

    toe laat mij maar, ik vind mijn weg
    ik hoor de tover van de klanken
    door het intensive klankbord
    van de thans, nabije toekomst.




    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 17:24
    Reacties:

    1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel10 juli 2009 17:27
    Dina-Anna Reageer op Afscheid van een grijs verleden

    Thursday, August 21, 2008 20:26

    Héél mooi!

    Liefs Dina

    Quicksilver Reageer op Afscheid van een grijs verleden

    Thursday, August 21, 2008 16:36

    fictief mooi geschreven

    liefs,fijne dag
    dicky

    switi lobi Reageer op Afscheid van een grijs verleden

    Thursday, August 21, 2008 14:19

    Ik lees een filosoof in diepe ondertonen... wat mooi mobar!

    Lieve groet, switi lobi

    Littledolphin Reageer op Afscheid van een grijs verleden

    Thursday, August 21, 2008 14:18

    hallo mobar een prachtschrijven alweer, gelukkig maar fictie liefs barbara

    CBR Reageer op Afscheid van een grijs verleden

    Thursday, August 21, 2008 14:16

    Dit is prachtig Mobar, en momenteel heel toepasselijk voor mij strakjes.
    liefs cbr

    BeantwoordenVerwijderen