maandag 11 juni 2012

Gedichtenkoffer

....

4 opmerkingen:

  1. Dirk Hermans Reageer op Eindroute

    Monday, September 17, 2007 15:02

    mooi mooi

    sunset Reageer op Eindroute

    Monday, September 17, 2007 12:04

    Zo voelbaar jouw verlangen, hoop (voor mij toch) overgebracht. Zelfs een dood ding (bij gebrek aan) brengt het tot leven.
    Groetjes, sunset

    rovago Reageer op Eindroute

    Monday, September 17, 2007 02:03

    Prachtig
    Groetjes.
    Roger

    honingbijtje Reageer op Eindroute

    Monday, September 17, 2007 01:09

    dus die kwam net voorbij racen......;0

    prachtig.

    liefs honinbgijtje

    no-more-less Reageer op Eindroute

    Monday, September 17, 2007 00:55

    ik ben even voorbij gescoterd

    sweets, no-more-less

    ela Reageer op Eindroute

    Monday, September 17, 2007 00:40

    Formule 1 op twee wielen.
    ela

    switi lobi Reageer op Eindroute

    Monday, September 17, 2007 00:34

    Zeker bijzonder, maar ook een ongrijpbaar verlangen...



    Liefsliefs, switi lobi

    Windwhisper Reageer op Eindroute

    Monday, September 17, 2007 00:10

    heel bijzonder verwoord Mobar, maar des al niettemin gewoon mooi
    liefs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vrijdag 18 september 2009

    Wolkenbeelden

    Soms leefden er zomers
    in dat wolkenbeeld
    en bleef jij lentes lang
    een vreemde
    in dat verenkleed van warmte
    vloog ik onze schaduwen naar horizon
    zo droomrecht als jeugdige argeloosheid
    dacht ik dat je kastelen
    in plaats van kamelen zei,
    maar je zei kamelen
    en ik zag de kamelen
    zo droomrecht als onze argeloosheid
    leefden er wolkenbeelden in onze zomers
    en bleef je altijd bij me
    in bloemenjurkje op woonkamerbehang
    van mijn verlegen jongensdromen.




    © april 2009, mobar

    Geplaatst
    door Mobar Vorstkasteel

    op 15:50 1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel18 september 2009 15:53
    Amie
    14-04-2009
    16:47 uur
    'leefden er wolkenbeelden in onze zomers
    en bleef je altijd bij me
    in bloemenjurkje op woonkamerbehang
    van mijn verlegen jongensdromen.' vooral de laatste vind ik echt knap....blijf me afvragen wat ik onlangs van je las want ben het even kwijt en toch vond ik het ook een subliem schrijven...zal nog even bij je komen grasduinen...
    groetjes

    corry broer
    14-04-2009
    01:19 uur

    Schitterend verwoord, met name de laatste strofe! Liefs van Corry.*

    Eugeen
    13-04-2009
    22:50 uur

    'n schoontje !

    sb lavandula
    13-04-2009
    19:47 uur

    prachtig, liefs hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Purky Reageer op Alleen zonder antwoord

    Wednesday, January 17, 2007 23:22

    net of ik het kan zien, die bezochte kamer, liefs van Purky

    Dreamlover Reageer op Alleen zonder antwoord

    Wednesday, January 17, 2007 22:25

    En daar is de duister weer.
    Storm regen.

    Maar jij bent de zon.
    De rust de kalmte..

    Echt..

    Liefs
    Dreamlover

    Windwhisper Reageer op Alleen zonder antwoord

    Wednesday, January 17, 2007 18:33

    Afleiding is goed, hij is aan het werk, weet je
    Liefs Cobie

    Sunny boy Reageer op Alleen zonder antwoord

    Wednesday, January 17, 2007 16:37

    Leuk gedicht , geeft aardig weer wat er in de mens z'n leven om kan gaan en waarin de waarheid soms bitter kan zijn.

    xMyrte Reageer op Alleen zonder antwoord

    Wednesday, January 17, 2007 16:19

    Mooi.

    Afleiding is altijd goed.

    Liefs,
    Myrte

    tulpje Reageer op Alleen zonder antwoord

    Wednesday, January 17, 2007 16:19

    geef je een dikke knuffel

    liefs mij

    Oorlam Reageer op Alleen zonder antwoord

    Wednesday, January 17, 2007 16:13

    ja het werk geeft veel afleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. woensdag 16 september 2009

    NU

    Laatst was ik dronken zo erg aanwezig
    met geluk in mijn handen
    en vreemde schaamharen op mijn tanden
    dat ik vergat dat ik niet langer wist
    waarom het was begonnenmet
    mijn ontblote strenggevormde mannenborst te tonen:

    de bezieling bestaat uit louter vragenof de bezieling bestaat
    naar de letter van het geheugennog altijd niet spraakzaam
    de verandering, van gedachten over gisteren en de toekomst

    luister, dit is de waarneming van het dier
    op het geweten van het woord
    naar de letter van de vinger in de dijk
    kijk niet terug
    nu is een woord van toen,
    en ik ga weg ik kom niet terug
    ik verlaat dit eiland van verloren gevoelens
    en kunstmatig gevoede ego's
    ik voel mij bevriend met tuinkabouters
    en ik nodig hen uit voor een avontuur
    we lopen samen spelend, lachend
    naar het alfabet van trage beweging
    afgetrapt van de rede
    ik heb de benen van de bal
    nu is een woord, ik heb een reden om te zwijgen
    nu is ieder moment al lang voorbij.









    © september 2009, mobar

    BeantwoordenVerwijderen