vrijdag 7 november 2014

2009



  1. woensdag 16 september 2009Hemelblauwe dromen
    Terwijl jij slaapt is gras groen
    groener dan in de tuin of bij de buren
    en nacht valt aan horizon naar toekomst
    terwijl jij droomt is lucht blauw
    blauwer dan de lucht
    waarin de maan hangt
    en de nacht valt aan horizon
    naar toekomst
    in dat bomenland
    van zonderlinge dromenz
    ijn wij nu samen tot conclusie gekomen
    dat dit echt niet langer
    door kan gaan
    ik verlang te heftig naar de maan
    verpoos in hemelblauwe dromen
    mijn hart is hier tot rust gekomen
    heeft geen behoefte meer aan mensen
    met hun zonderlinge wensen
    want ijdelheid siert slechts

    decadentie

    en ik geef persoonlijk meer om


    intelligentie!







    © september 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 13:57
    Labels: Filosofie 1 opmerking:

    15-09-2009
    18:55 uur

    goed geschreven, mooie mobariaanse spreuken.


    15-09-2009
    16:41 uur

    Prachtig...


    15-09-2009
    16:34 uur
    Weer zo'n mooie! IJdelheid is vaak leeg, maar waardering is wel eens nodig, vooral in onzekerheid.

6 opmerkingen:

  1. dinsdag 1 september 2009Wereldburgers
    Toen ik jouw
    beeldspraak nog
    eens overlas
    versteende plots
    mijn gezicht
    en intellect
    tezamen
    in een grimas

    en met dat masker
    liep ik dagen rond
    gedroogde tranen
    naast mijn mond
    grote verbazing
    in mijn open ogen
    was ik een beeld
    in gedachten verdwenen

    groeide er een nieuw hoofd
    uit mijn brein dat leerde touwtje springen
    rolden er eenvoudig getuigenissen
    dat meisjes eerder geneigd waren tot liegen
    dan jongetjes die minder konden verbergen

    verder niets meer zochten dan een glimlach
    waar ik mijn hart had uitgestort
    en werkzaamheden verder gingen
    onder de takken van de nachtbomen
    af en toe groeiden er ook nieuwe handen
    uit ons brein dat meervoudig leerde balanceren
    tussen simpele gebeurtenissen
    zoals mooie meisjes die
    eerder geneigd waren tot zwijgen
    dan lelijke jongetjes
    die minder wilden verbergen
    en om andere dingen huilden
    depressief werden of dood gingen
    af en toe groeiden er ook nieuwe benen
    uit ons brein dat leerde jongleren
    met vreemde toevalligheden
    zoals meisjes in broeken die nooit logen
    en jongetjes in rokjes die voorover bogen

    diep over de vijver in spiegelbeeld
    van nooit bedrog, zelfs geen overdrijving
    of zelfverzonnen angst en schuldgevoel
    het leven kende vele hobbels
    de weg naar het einde erg lang
    af en toe groeiden er ook nieuwe voeten
    uit ons brein dat leerde te berusten
    over toevallige gewoontes
    zoals meisjes die moeders nadeden
    en jongens die apen imiteerden
    maar nooit in bomen klommen
    af en toe kwamen er ook nieuwe ogen
    en soms zelf een nieuw brein
    dat ons leerden te begrijpen
    hetgeen we voelden was niet
    wat we dachten
    maar wat we dachten deed teveel pijn.



    Schrijver: mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 14:59 2 opmerkingen:
    Mobar Vorstkasteel1 september 2009 15:02
    ben.k Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 21:57

    heel mooi neergezet

    met vr gr ben

    fortuna Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 21:55

    sterk van top tot teen en erg goed!

    Liefs

    kerima ellouise Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 17:44

    ...en dan geraak ik zonder adem...weer machtig knap geschreven !
    liefs
    kerima ellouise

    switi lobi Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 17:16

    Hèèrlijk gelezen!

    Je bent wonderbaarlijk mobar.
    Liefs, switi lobi

    Marjolein. Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 15:59



    Auw. Dit staat als een ehh... huis.

    Liefs,



    roosjerood Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 15:25

    echt prachtig

    Nyuka Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 14:53

    wauw
    Ik vind het prachtig

    Xx

    Oorlam Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 14:42

    Sterk!

    Ludy Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 14:40

    Dit leest en leest en herleest. Goed joh!

    Liefs, Ludy

    johandedichter Reageer op Wereldburgers

    Monday, April 21, 2008 14:36

    een prachtig gedicht
    GR Johan

    BeantwoordenVerwijderen
    Mobar Vorstkasteel2 september 2009 02:22
    Stip Reageer op Wereldburgers

    Wednesday, September 02, 2009 10:46

    Super mooi mobar
    erg knap geschreven

    stipje

    switi lobi Reageer op Wereldburgers

    Wednesday, September 02, 2009 08:39

    Wereldburgers, er lopen hele bijzondere tussen.

    Liefs, switi lobi

    nana Reageer op Wereldburgers

    Wednesday, September 02, 2009 08:30

    knap
    leest heel vloeiend

    liefs nana

    Baruchacha Reageer op Wereldburgers

    Wednesday, September 02, 2009 02:28

    een boek bijna, zo eentje die je na enige tijd weer uit de boekenkast gaat halen om nog eens te lezen trusten,
    liefs eliZe

    Anastacia Reageer op Wereldburgers

    Wednesday, September 02, 2009 00:44

    mooi omschreven weltrusten voor stakjes bedankt voor je reactie

    Wereldburgers

    Wednesday, September 02, 2009 00:42

    Als ons brein zichzelf gaat overtreffen wordt het tijd om de emmer koud water boven te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Terwijl jij slaapt is gras groen




    groener dan in de tuin of bij de buren




    en nacht valt aan horizon naar toekomst




    terwijl jij droomt is lucht blauw




    blauwer dan de lucht




    waarin de maan hangt




    en de nacht valt aan horizon




    naar toekomst




    in dat bomenland




    van zonderlinge dromenz




    ijn wij nu samen tot conclusie gekomen




    dat dit echt niet langer




    door kan gaan




    ik verlang te heftig naar de maan




    verpoos in hemelblauwe dromen




    mijn hart is hier tot rust gekomen




    heeft geen behoefte meer aan mensen




    met hun zonderlinge wensen




    want ijdelheid siert slechts







    decadentie







    en ik geef persoonlijk meer om










    intelligentie!






















    © september 2009, mobar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve prachtige jij
    Ik blief jouw woorden met een graagte
    van volle emotionele rijkdom
    zie ik je graag weer in het zadel
    waar de schemering daalt
    de wereldhorizon in mist verhaalt
    .
    de wilde planten opgeschoten
    heb ik een nieuwe broek gekocht
    of leef ik verder in de jouwe
    hier is mijn lijf, om in te pakken
    .
    het alfabet niet langer waterpas
    terug in dat woordspel waarmee
    jij mij toen in duister liefde
    in veelvoud van toezeggingen
    .
    en om raad vragen
    beschouwelijke raad
    in eerlijkheid die langer leeft
    dan eenzaamheid
    .
    die deze ruimte wezenlijk maakt.
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 14:46 1 opmerking:
    l5 september 2009 14:48


    Saturday, August 16, 2008 23:18

    wat schijf jij prachtig...heel graag gelezen

    liefs van mij




    Saturday, August 16, 2008 23:00

    wohooow mobar, wat een poezie hier mooi liefs barbara

    Windwhisper

    Saturday, August 16, 2008 22:36

    mooi "lieve prachtige jij"wohhhh, super ie titel

    sweet dreams Mobar



    Saturday, August 16, 2008 22:07

    die deze ruimte wezenlijk maakt.. wauw!(L)

    switi lobi

    Saturday, August 16, 2008 21:38

    Wat mooi..


    Saturday, August 16, 2008 21:01

    Héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mobar

    Sunday, July 01, 2012 13:04




    M-Rose

    Sunday, July 01, 2012 13:01

    juste Mobar da vergeten de menskes hier somty

    het is poezie daje leven geeft


    je vraagt geen hoopvole zomer die blijft noch sterkte die het hart raakt

    we eten gegrilde kip vanmddg op een veldbedje van rhoeas en deze avond exotisch fruit met ale beste bedoelingen


    mobar

    Sunday, July 01, 2012 12:55

    Het is een gedicht beste mevrouw.




    Sunday, July 01, 2012 08:21

    ik hoop voor jou dat het langer duurt dan die ene zomer.
    gr. Liesbeth




    Saturday, June 30, 2012 22:10

    een heerlijk chrijven




    Saturday, June 30, 2012 18:52

    mooi geschreven Mobar .
    ik wens je een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Quicksilver

    Thursday, December 22, 2011 08:33

    heel mooi geschreven, je bundel zal vast prachtig zijn Henk, waar kan ik het kopen?

    hartelijke groet,
    dicky


    Elinora

    Wednesday, December 21, 2011 15:58

    AHUM..De naakte waarheidbedoel ik dus..!


    ninodepino

    Wednesday, December 21, 2011 15:58

    mooi!



    Elinora

    Wednesday, December 21, 2011 15:57

    De naakt waarheid Mobar!!
    Prachtig!!!
    Lieve groet Lin


    mienke

    Wednesday, December 21, 2011 15:02

    wauw!


    hs

    Wednesday, December 21, 2011 14:42

    Mooi!


    mima

    Wednesday, December 21, 2011 14:04

    dees is heeel moooooi, Henk
    allemaal trouwens

    veel liefs,
    mima


    Anneke Bakker

    Wednesday, December 21, 2011 13:02

    Bijzonder mooi de droom in poezie vervat Mobar.
    Lieve groet
    Anneke


    windwhisper

    Wednesday, December 21, 2011 11:45

    het lijkt me een fantastische bundel, Mobar, hoe meer je er uiy publiceert, hoe meer het me aanspreekt
    warme groet Cobie
    goede middag


    semara

    Wednesday, December 21, 2011 11:44

    Wow...heerlijk om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maandag 6 augustus 2012
    Naakte ziel zorgen
    Zie opmerkingen:

    BeantwoordenVerwijderen