zaterdag 22 november 2014

Theezakjes

Oude gedachten bij de oude rivier, zomaar hersenspinsels, en verzinsels.

Psychiater onder de theezakjes


Ik ben de psychiater onder de theezakjes
ik vecht tegen mijn armoede
ik teken mijn gezegde
met het zweet dat ik heb verzwegen
te moe voor romantische verhalen
in een gewapende strijd tegen de vergankelijkheid
sleep ik mijn dromen door woestijnen
deel ik mijn vreugde met de arbeiders der liefde
geef ik mijn honger aan een keukenprinses
die nimmer faalt in haar gehoorzaamheid
en mij toetjes toedient ter bescherming
afwerend kussend mijn tedere gelaat
het tedere gelaat van een....
zombie van de nacht
een illustere zombie van de nacht
zoals zij er ook een was...

Ze lokte me mee
met fraaie woorden
en weelderige mystiek
Angela Mergelgrotteke
ze droeg zilveren handschoenen
en zong zachtjes een lied
vroeg mij mijn piemeldier
geheel te ontbloten

Ik kreunde zacht
het antwoord schuldig
en zij de sigaar
vertoefden wij tuffend
ik pakte een gitaar
toen kwamen haar vrienden
om grondig te slijmen
mijn snikkende woorden
schenen in duisternis
klaarblijkelijk te rijmen
zij werd wat ondeugend
boog haar lichaam voorover
en zei, heil jij snuiter
heb je niets voor mij over,

"Nee, helemaal niets!"

antwoordde ik schuchter
voor de rest van mijn leven
volkomen sober en nuchter.

..................................

3 opmerkingen:

  1. woensdag 14 maart 2012
    Gedachtenkoffer - de oude rivier
    ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vrijdag 18 september 2009

    Rijpe Sandra benen

    Nu komt het dichterbij
    in dichten dicht het teder
    jouw jonge ogenzon
    schijnt hier de zeven zinnen
    jouw innerlijke schoonheid
    naar horizon van beminnen
    ik schimmel hier nog werkelijkheid
    tussen jouw rijpe Sandra benen.




    © september 2009, mobar
    Geplaatst door Mobar Vorstkasteel op 11:16 1 reacties:
    Mobar Vorstkasteel18 september 2009 11:17
    mobar
    12-09-2009
    13:33 uur

    Bedankt, kennelijk ben jij de enige die het super vind.
    Daarom een extra bedankje en welkom op deze site.

    cubanatural
    12-09-2009
    01:14 uur
    Super haha.. Echt wel mobar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tuesday, February 21, 2012 14:49

    het wachten is op deel drie, Mobar
    Grappig deze verhaallijn al heeft ze soms een ironisch tintje






    Tuesday, February 21, 2012 14:48

    mooi, vind het toch wel humoristisch verhalend schrijven, zowel deel 1 heb ik graag gelezen Henk, het naaiwerk is een klasse apart maar
    Violetje kon beginnen

    BeantwoordenVerwijderen