vrijdag 30 januari 2015

Ansichtkaart van Lente


Geschreven door mobar   

Gefotografeerde bomen
vertalen jouw zwijgen
energieker in de knoppen
dan mijn eigen loze woorden
over weemoed soms en wanhoop
in deze wildernis van weten
met wat ik voor mijn centen koop
naast wat ik beter kan vergeten
lente groeit in oerbos
jouw leven bloeit in mij
hoopvol en verwachtend
als een veulen in de wei
in galop met volle lentetooi
een warme toekomst in ’t vizier
niet als een mens in volle armoe
maar gewoon gezellig dier

ik laat je niet meer los
in mijn innerlijke zon
overgoten droomrivier
tot aan de doordeweekse einder
komen sprookjes tot bloei

vol bloesemen en verlangen
stijgt de temperatuur van beleven
in dit levendige stilleven
zal lente nieuwe liefde geven.
 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten