vrijdag 30 januari 2015

Zingeving


Geschreven door M   
Omdat er zingeving

in het verlangen zit

dat weet je,



omdat je

mijn onbeminde verleden

ontrafelde en nog steeds ontrafeld




in het heden zitten

de kleine achterkantjes

en de zij-ingangen

van de waarheid

en die veranderen

bij iedere beweging




waarom ga je niet

met mij mee

en laat je het zuchten

voor wat het is

de wind gestreelde

zuivering van geest

en schaap geworden ingewanden



van de liefde

die bijzondere droom


is in ons samen,

in het wennen naar de toekomst



als jij in een kleine auto

naar Spanje rijdt

met jouw hand op het pookje

ik naast je als het spookje




en zeven verliefde zwervers

in de achterbak.





.....
Auteur: mobar
Geplaatst op: 09 May 07 om 18:32:30
Categorie: vreugde en verdriet


2007
wauw, die vierde strofe...
ik heb het van begin tot eind met bewondering gelezen.
heel mooi , graag gelezen woorden
Reactie door mobar op 09 May 07 - 23:30:39
Bedankt voor deze zingeving aan dit uit mijn lentehart ontsproten gedicht
over zingeving.
 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten