woensdag 21 januari 2015

Slapend schapen tellen.

Slapend schapen tellen.
Archief - Droomwereldbrieven
Geschreven door mobar   
donderdag, 27 mei 2010 19:12
Hubert praat gewoon verder.Het is nacht, dus wat maakt
het verder uit. Niemand luistert.

Ik vond je ontzettend lief vooral ook door jouw
lieve reacties, de mij leken
alsof ik een soort onzichtbare
band met je had, die over het algemeen
ver van jouw piemeldier verwijdert
was, tot aan het moment
van grote openbaring
waarin jij speelde met jezelf
en uitdagend liet merken
deze openbaring zelf
ook heel ondeugend te vinden.

Dat deed mij iets
omdat ik zelf als jongen
van veertien in de klas
op de lagere tuinbouwschool
tussen alle andere allochtonen
een jongen kende die linkshandig was
en daardoor naast mij zat
om beter te worden in rekenen.

Hubert pakt de tandenborstel.
Een elektrische, die hij ooit
als ruilobject kreeg voor een schilderij.
Hij houdt nu verder zijn mond en
gaat voortaan slapend schapen tellen.
 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten