donderdag 29 januari 2015

Zomer in aantocht


Geschreven door mobar   
De schemering daalt
over het verhemelde oeverland
de wilde planten opgeschoten
geuren in het aangerande veld
van mee verwaaide dromen

dat stemt somber, maar ook helder
verspreid zich de geur van regenplanten
dit is geen droom, er vliegt een duif
van boom naar boom, de verhalen
van de dichters liggen op de ronde tafel

er worden weer brieven geschreven
aan een jeugd die hier voorbijkwam
een bloei van leven weg gegeven
tot een toekomst in het vooruitzicht
in de brieven staat alles al geschreven

over de konijnen en de hazen
vergeelde tulpen in de vazen
over de paarden en de koeien
de vreemde wezens die hier bloeien

de schemering daalt neer over het geweten
nu ik de titels van jouw gedichten lees
word ik overvallen door een preuts gevoel
dat als een onbescheten laken over mij heen valt
en mij even het gevoel geeft, hoe het is
om een spook te zijn, met de reflectie
van een erectie, vraag ik mij af
of er meer dichters zijn
met zulke titels voor dergelijke gedichten
en of ik dan ook telkens een reflectie
van een erectie zal krijgen
maar moge het antwoord mij altijd
schuldig blijven, er verschijnt
een lichtende maan aan de hemel
die voor altijd bij ons zal blijven.

 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten