vrijdag 30 januari 2015

Erotische brieven


Geschreven door mobar   

Warme tranen mengen zich
met koude regen
op voedzame bodem
van ’t openbare bos
de richtingaanwijzer
wijst naar links
een weg naar nergens
in een niemandsland
van vreemde avonturen
en naaktloperij
gelukkig niet alleen
in dromen gebleven
laat de mensheid
zijn naakte blootje
zien
het kabinet is gevallen
niet ver van mijn bed
staat er een verwilderde
paddenstoel
met rode stippen
mijn zwangere poes
ambieert een ministersschap
het liefst van financiën
ik ben niet jaloers
op de dierenwereld
je schrijft me
erotische brieven
brengt natuur tot leven
zonder angst
en met een doel
schrijf je me
over intensiteit van leven
puurheid, echtheid van gevoel
passie, hartstocht en verlangen
je bent niet bang voor mijn mening
jouw intellect is mijn zonde de baas
en daar schaam ik mij niet voor
omdat ik onbevangen in je vaas
de bloemen heb geschikt naar
vrijheid
je bent nog altijd dapper
gedreven gebleven
op dat Liefdeseiland voor jezelf
je bent een fee, een heks, een elf
maar je schrijft mij nooit terug
onder wolken zonder ‘t verdriet
dromen voldoende om te leven
uitzicht op hoge blauwe bergen
ver weg dat klein burgerlijke
die lichte draai van gelijk
het simpele terzijde
echt geluk in ’t verschiet
snap ik niet echt, dat jij niet ziet
dat ik jouw liefde niet kan vergeten.



 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten