woensdag 24 december 2014

Bij me


Geschreven door mobar   
Als in een oude zwart wit film kwam je bij me
verhalend over het opperhoofd en ledematen
en we dansten bij het kleurloze vuur
voelden de passie in het heengaan van de zon

je vroeg me of ik wilde trouwen met de zigeunervrouw
zodat zij niet terughoefde, het land niet verlaten
en de muziek van violen weerklonk in de nacht

we verzamelden oude takken om het grijs
te laten smeulen, met neerslachtige wijsheid
en heimwee naar het touwtje springen
tussen veel te oude bomen, die krom stonden
en ons deden vertellen over wind en stoute dromen

bij me, kwam je, en je vertelde van vergeten angst
je liet me nog eenmaal bekomen, en ging er vandoor
in de nacht die niet van vreemden hield, verdween je

bij me, bleef het verlangen je
over de maan nog iets
te vertellen, maar het verwaaide

in de heimwee naar jouw hart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten