vrijdag 26 december 2014

Hubert Stuipje

Onbestemd verdriet
Geschreven door Hubert Stuipje   
Stormen rivieren
wolkenluchten die
somberheid verduisteren

onbestemd verdriet
relativeert alles
rond jouw eenzaam graf

‘t regent tranen in verdriet
mensen die wel horen
maar niet kunnen luisteren

er druppelt verdriet uit tranen
mensen die wel handelen
maar alleen in eigen wanen.

 
© Copyright Henk van Dijk

Voor die onzichtbare vriend
Geschreven door Hubert Stuipje   
Hoe ging het toen, in het geheim
van blonde zomernachten
toen een vriend je liefde
bang voor ontdekking
voor het anders zijn
dan leeftijdsverschil
alles wat ’t leven in petto had
blauwe plekken, schrammen
in een bad verdoemde dromen

is het nog altijd zo, ben jij ook zo
leeft ’t steeds in het dronken duister

allemaal mensen op zoek naar liefde
mensen van vlees en bloed, zoals jij en ik

hoe is het nu, in het onderwijs
of in de wereld van de sport
als je voor een vriend valt
de meisjes rustig laat vlijen
en jij zo blij, ook voor die vriend
klasgenoten wil verblijden

is het nog steeds een geheimzinnig taboe.

 
© Copyright Henk van Dijk


Geestennacht
Geschreven door Hubert Stuipje   
Vermoedelijk te lang gewacht
op mezelf geproost in de geestennacht
hoor ik mijn stem, nu wel erg zacht
gekluisterd aan een woordenvracht
die mij verkondigt van een feest
waar ik verwelkomd wordt als beest
zonder ziel en zelfs zonder geest
dans ik tot aan de dunne dageraad
soms gedwongen tot een spagaat
schrijf ik verhalen over het leven
niets anders heb ik meer te geven
alles heb ik tenslotte zelf bedacht
als bezoeker van de geestennacht.

 
© Copyright Henk van Dijk

Lakens der liefde
Geschreven door Hubert Stuipje   
Omdat het buiten kouder wordt
kom je nu eindelijk onder de lakens
het hemelbed aan de horizon spreekt liefde
je strekt je uit, vlijt je zacht tegen mijn lijf
er gaat een rilling van tevredenheid
zo knus en teder is ons samenzijn
intimiteit, maakt de nacht gezellig
zelfs de halve maan lacht een glimlach
naar dit naakte onder de lakens bestaan.
 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten