maandag 22 december 2014

Geachte eerzucht


Geschreven door mobar   


Er moest een verbinding zijn
tussen mijn witte woorden
en mijn geharde zwarte ziel
ik was een onbeminde dromer
een aarzelende beginneling
zonder hoed en zonder masker

ik liet mijn hond uit
en vroeg een vreemde
om een sigaret
al jaren verslaafd
aan nicotine van vrije adem
gelovig, aangaande intiem genot

tijd was mijn vriend
oorzaak van het probleem
oorsprong van alle illusie
dat je toch ergens aan dood zou gaan
al was de vreemdeling behulpzaam
in het geven van het kankerstokje

ik zou altijd opnieuw beginnen
om mezelf niet te herhalen
nam ik voorzichtig een eerste trekje
nu het leek of er niets zou zijn

mijn hond werd ongeduldig
liet dat weten met zijn staart
ik begon steeds meer te begrijpen
er bestond alleen energie
omdat er leegte was
ademde ik de rook rond het gezicht
van de vreemde die naar vuur stonk

de vreemdeling gaf heel voorzichtig toe
dat de mens in wezen onredelijk was
mijn hond zocht naar een boom
mijn hele leven was slechts droom
antwoordde de vreemdeling sloom.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten