vrijdag 26 december 2014

Florian van Driesteveld

...
Onzichtbare vriend
Geschreven door Florian van Driesteveld   


Herfstbomen wuiven zwaarmoedig
onder sombere wolkenkolossen

je aarzelt nog in bewegen
zelfs de stilte is vasthoudend
maar even goed laat je me los
tussen het zwijgen van antwoorden

droom ik

in verloren tijd
zitten jaren onverwerkt verdriet
dat weet je, heb je terug gelezen
in historische boeken, laat je slapen
wat ik moest vergeten

omdat de feiten zwaarder wegen.

 
© Copyright Henk van Dijk

Droomspiegel
Geschreven door Florian van Driesteveld   


Toen de maan
de spiegel van mijn dromen was
ik eerzucht vond in puur geluk
zag ik de bomen als kameraden
de natuur niet langer als knecht
toen we struinden over de paden
werden alle dromen superecht

toen de wolken
voor de maan verschenen
leek het geluk
weer plotseling verdwenen.

 
© Copyright Henk van Dijk


Waar ben je
Geschreven door Florian van Driesteveld   



Hier
draag mijn hart
maar naar de zee
ik kan er verder
niets meer mee

en voel me rot
in dit verdriet
de eenzaamheid
die trekt me niet

ik weet niet waar
jij nu vertoeft


en of jij ook
de weemoed proeft

door wat wij samen
nooit verklaard
in het verleden
hebben gestaard.

 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten