maandag 22 december 2014

Zonsopkomst


Geschreven door mobar   


Hier in mijn hartboezem
ruil ik jouw diepste adem
voor de zee, die rode gloed
over mijn armen, de straatarmen
van mijn naakte onderlichaam

sta op, wees paraat
en geef me jouw rugzak
ik maak juwelen van stenen
en stenen van juwelen
mijn lijf siddert eenzaam doorzichtig
door de gaten van het ochtendgordijn
een dwaze wolkenlucht vol wilskracht
deze dag, al vroeg onder regen gedompeld
is jouw lijf als een rots, bebost
maar onbegrepen, laat ik je gaan
ik was slechts tegenwind
en geef je mijn nachtvracht
voor de terugreis.

Ik voel het nu
je hebt jouw intellect
verkocht aan de schoonheid
en degenen die jou volgen
zijn door jouw woorden
gevangen genomen
in de onschuld van de poëzie
gelukkig praten ze niet
met mij, ze laten mij alleen
en ik probeer woord voor woord
te begrijpen, kies ieder dag
voor mezelf, de meest menselijke
dichter, tussen de woorden
ik ervaar het diep
jij hebt jouw schoonheid
mijn intellect is troebel
tussen zoveel schoons
voor mijn neus
en alles wat ik denk te weten
sneeuwt onder mijn geloof
jouw hart voor altijd bij me.

Het licht is lichter nu
jouw hart zweeft als een vlinder
de maan is weer gaan schuilen
schaduwen verdwijnen
jouw ogen spelen een taalspel
ik voel het nu
er is meer dan ooit
en daarna vertrek je
zie ik je nooit meer terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten