donderdag 18 december 2014

Gestolen ogen


Geschreven door mobar   
En dat ik, bijna mezelf gebleven
met het zicht van jouw gestolen ogen
mijn geloof weer had gevonden
om de bladzijden van het boek
met geluk in mijn hart uit te lezen
voelde ik, ervoer ik met heel mijn wezen

herinner jij je nog de bittere armoede
de dagen dat we in de winter vloekten
moesten werken in het stedelijk plantsoen
met handen zo koud en verloren
stonden we op straat te bedelen
zo jong en toch reeds vergeten
een carrière te snel voor de tijd

daar sprak de dood nooit over
maar bladzijde na bladzijde
tijdens duister stille uren
kon ik verder leven
herinnering aan jouw liefde

tussen muren van de oorlog
herbeleefde ik beelden van een verleden
moord, verminking en creperende ellende
het oude boek nog in mijn handen
had mijn verleden willen verbranden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten