dinsdag 16 december 2014

Regen op mijn tenen


Geschreven door mobar   


Niemand, ook jij niet Violette
hoeft zijn rugzakje
alleen te dragen
maar bij mij lijkt het
soms wel zo te zijn
zoals bij jou Violette
ik vind dit erg akelig
en hoop dat er nog
mensen zijn die mij
wel willen begrijpen
zoals jij Violette
ik ga ook wel door
zonder begrip, daar niet van
maar ik hoop gewoon
op iets bijzonders
zodat ik mijn verlangen
naar de liefde
even kan vergeten
onder regen op mijn tenen
ik ben echt niet dat
bloeddorstige roofdier
dat velen in mij willen zien
uit onzekerheid of bluf
ik zuig alleen uit liefde
en soms uit wanhoop
uit mijn duim
en zeker niet iedere dag
of dwangmatig zoals anderen
dat dikwijls lijken te doen
soms lijkt het rugzakje
met fouten en vergissingen
inschattingen en voorspellingen
steeds zwaarder
telt het zweet der ironie
alleen nog zijn eigen sporen
in dubbelzinnigheid van lethargie
liftend naar Parijs

alleen met een vriend
onder de regen op mijn tenen
met een paraplu
wordt het leven
steeds lichter van kleur
ik hou je hand vast
Violette je verandert van kleur
de intensiteit wordt heviger
ik krijg kleine gelukzalige
vermoedens over de dichtkunst
je verliest het gewicht
van jouw onschuld
naast mijn naam
rijden we een heuvel af
op weg naar het neonlicht
van de moderne prostituees
tussen grasland
wordt jouw hand steeds natter
zien we elkanders ogen
staren in de schaduw
van een groter verdriet
dan dat van gisteren
en de afschuw
slaat het laatste portie
dood, een nieuw begin
aanstaande bruid, Violette
je bent nu blauw, aangeschoten
van mijn grondprincipes
hier is mijn trouwring
gemaakt van inwendige spieren
maak jij de riempjes
even vast
met mijn hersenklemmen
we beginnen weer
met klimmen
we eindigen weer
met beminnen.

... 2012 ...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten