vrijdag 26 december 2014

Violette Zandheuvel

Vogels van April
Geschreven door Violette   
Roodborsttapuit Eerste individu 2-4-2011
Boerenzwaluw Eerste individu 2-4-2011
Huiszwaluw Eerste individu 2-4-2011
Fitis Voor het eerst gehoord 2-4-2011
Zwartkop Eerste individu 2-4-2011
Boerenzwaluw Eerste individu 2-4-2011
Zwartkop Eerste individu 2-4-2011
Fitis Voor het eerst gehoord 2-4-2011
Zwartkop Eerste individu 2-4-2011
Boerenzwaluw Eerste individu 2-4-2011
 
© Copyright Henk van Dijk

Fris groen
Geschreven door Violette Zandheuvel   


Het boterde niet
tussen jou
en mijn bloem

knoppen bevroren
en aarde scheurde
nachten duisterden
verzonnen vrienden
in fris groen verschenen

nam jij de lentebenen

van mijn droom

verwelkte bloem.

 
© Copyright Henk van Dijk
Gegroeid *
Geschreven door Violette Zandheuvel   

Ik herinner mij spiegelbepaling
het eenzame meisje, niet zichzelf
dat zich, helder in een ander zag

met de wereld op haar schouders
alle ellende verzameld in verdriet
bijna rijp voor een gevangenisbeleid

maar om vrijheid puur te belijden
ben ik gegroeid zonder bitterheid
en een vriendelijke dame geworden.
 
© Copyright Henk van Dijk


Melodie
Geschreven door Violette Zandheuvel   
Luister,
een fraaie melodie
een lege achternaam
die zachtjes druppelt
in de druilende regen
hoort een toverfluit
achter een bevroren ruit
waar regen
tegen druppelt
hoor je een lied
een stil verdriet
als droeve tranen
niet bewegen.

 
© Copyright Henk van Dijk




Plantkundig
Geschreven door Violette Zandheuvel   
Ik probeerde iets plantkundigs
in mijn liefde te verwerken
iets van een ontluikende knop
en in innerlijke sapstroom
een geheim wat de winter
door kon blijven wachten
als ik maar genoeg liefde had
en me niet verloor in smachten.
 
© Copyright Henk van Dijk

Juni Zomermaand
Geschreven door Violette Zandheuvel   
Juni Zomermaand


Geen opmerkingen:

Een reactie posten