donderdag 25 december 2014

In stilte van herinnering


Geschreven door mobar   
Weet je nog de stilte bij de boom
die mooie zomer op het liefdeseiland

lieveling

de dag van mijn eerste orgasme
wat jij mij gaf in beloofde stilte
omdat zwijgen als een dichter
de ziel niet verdoemde
met vervreemde eenzaamheid

sindsdien veranderde er veel
woorden bleven niet hetzelfde
jij werd beroemd, ik bleef achter
bij die boom in een droom
die met zichzelf de waarheid leefde

er waren mensen
die mij konden verhangen
vanwege mijn temperament
in de kilte van de nacht
maar ik bleef van je houden

en vertaalde jouw woorden
naar mijn eigen onschatbaar leed
verdriet, en pijn, en droomillusie

en ik had nog dwaze vragen
hoe de dagen veranderden
en hoe je dat ook al weer
met dat verdwaalde lidwoord deed
maar je was al ergens anders
en kon mijn woorden niet vervangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten