vrijdag 26 december 2014

Urbane gebieden - Violette

Urbane gebieden
Geschreven door Violette Zandheuvel   
In urbane gebieden gebood de natuur mij een liefde die ik dikwijls ontzag met mijn schaduw
en de ziel van mijn vrouw zijn.
 
© Copyright Henk van Dijk

Zomeravond
Geschreven door Violette Zandheuvel   

De zomeravond valt zwoel
over de groengezegende zomertuin
mystieke flora snakt naar regenwater

groente wortelt dieper in oorsprong
van eenzaam plantaardig bestaan
onder de begieting van de mens

honingbijen bestuiven zoete bloemen
geur van weemoed omringt het licht
van een volmaakte volle maan

ik wandel langs de borders
van het tuinpad naar de kleine zonde
waar we ons nogmaals aan vergrijpen

er valt niets meer te begrijpen
de woorden zijn oud lood.


 
© Copyright Henk van Dijk
Tastbaar verlangen
Geschreven door Violette Zandheuvel   


Slaap hier die droom uit
in dat tastbaar verlangen
hoor ik jouw stem nog

in de duisterstilte
proef ik de nacht steeds
weer in jouw hart gevangen

draag ik mijn ziel hier
onder het glanzen van sterren
breekt mijn droom in duizelen

in draaien en fluisteren behangen.

 
© Copyright Henk van Dijk



Onverwerkte liefde
Geschreven door Violette Zandheuvel   
Soms zie ik jouw doodsgezicht
in een spiegel vol verwijten
herneem ik de intense stilte

in een ademloos gevoelig hart
voel ik de tijd
die ons alleen laat

in onbeantwoord vragen
ben ik jouw ziel in dood
zijn blijven dragen.

 
© Copyright Henk van Dijk

In droomgeschapen liefde
Geschreven door Violette Zandheuvel   
Jouw warme mannenhanden
laten mijn huid tintelen
van verlangen en hunkering
onze blote voeten raken elkaar
in ’t tedere van de schemernacht
jouw mannelijkheid verraad
het trouwe schijnen van maanlicht
de aanraking van mijn wulpse borsten
doet mij huiveren van intens genot
je dringt langzaam, sappig, in me
als een lenige slang, kronkelend
in een geheimzinnige liefdesgenegen grot

samen beleven wij de onmetelijke liefde
als man en vrouw
in droomgeschapen sluimernacht.

 
© Copyright Henk van Dijk


Verschijning
Geschreven door Violette Zandheuvel   
In de stad bij de tramhalte
dans je met de ogen dicht
warme gloed rond jouw gestalte
bonte verschijning in wit licht.
 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten