vrijdag 26 december 2014

Brief in gedachten


Geschreven door mobar   

Ik kan weer denken
in gedachten
ik schrijf een brief
dat je blijft
bij mij in mijn
bevroren dromen
en als je het nuchter
wilt bekijken
zonder veel te zeggen
niets nader
aan mij uit te leggen
bewegen mijn dieren in de ochtend
mijn mensen zijn bang voor het verstand
daarom, de zwaartekracht
gram voor gram
de bijbel, het boodschappenbriefje
de nota van ’t energiebedrijf
’t slipje van
de buurvrouw
een opsomming
van eenzaamheid, de indrukken
die ik van de natuur om mij heen
heb gekregen
mijn stem
moet somber klinken
daar ik de woorden niet kan vinden
om haar sensualiteit te beschrijven
mijn ziel is nu bevroren
door dat intens gevoel van heimwee
het is nog steeds geen beetje lente.
( Herzien - gedichten.nl )
 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten