vrijdag 26 december 2014

Voetafdrukken - Alfons Bortano

Voetafdrukken
Geschreven door Alfons 

Ieder vergeten moment

laat een spoor achter
schaduwen in de nacht
ademen vrijheid
woorden die je achterliet
zijn zinloos
onzichtbaar door de tijd geschreven
met kleurloze inkt, in de niet bestaande
leegte, waarin
jouw verdwijning zich volmaakte
naast voetafdrukken, die uiteindelijk
besloten
voor eeuwig zichtbaar te blijven
omdat jouw verlatenheid
in de nacht zich verspreidde

uit een lang en ver verleden.



 
© Copyright Henk van Dijk


Kapot kompas
Geschreven door Alfons 

Deze tocht door de duisternacht
voert langs vreemde gewoontes
mijn voetafdrukken mijden
het woordenballet, dat je voor me uitlegt
alsof mijn wichelroede niet deugt
in deze danszalen van vreugde
is de liefde slechts een schaduw
die met je mee danst
op de muziek van schimmen
die trommelen voor vrede
omdat de dood nog ver weg lijkt

en soms zijn jouw ogen helder
neem je mij mee met jouw schaduw
langs de boekenkasten van weleer
herstel je mijn richtingwijzer
neem je nog eenmaal een hap
uit mijn ontroostbare ziel

en geef je mij weg aan een andere schaduw.
 
© Copyright Henk van Dijk



Seizoenen van belevenis
Geschreven door Alfons Antana   
In winterse dromen zag ik jouw ziel vertrekken
naar een onmetelijk duister met lente in zicht
en in de herfst verloor ik mijn dromen
die zomerden in mijn somber gedicht
ik had niet gedacht dat het mij zo zou treffen
jouw sterven in verloren liefde, een duisternis
in mijn vergeten verleden van wanhoop.
 
© Copyright Henk van Dijk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten