woensdag 11 februari 2015

Dierendag 1999

Dierendag 1999
Hersensprookjes - 2006 - 2009
Geschreven door mobar   
dinsdag, 27 april 2010 19:23

De laatste dierendag van de eeuw, de paus heeft zich weer negatief uitgesproken over homoseksualiteit, maar wel het condoom in Afrika verbieden.
Florian van Driesteveld woonachtig in de hoofdstad van ons land, heeft een broodrooster gewonnen in een dierenquiz. Hij wist te raden wie de papegaai was. De mol was de papegaai. Het was niet moeilijk om te raden. Het hele leven is een simpel raadspel, de grootste filosofen wonen onder de grond.
Het toeval wil dat Florian van Driesteveld verder schrijft verder aan zijn schriftelijke verklaring aan de droomwereld. Misschien dat het voor iemand ooit van belang is.

Beste droomwereld

Ik, Florian van Driesteveld, ik heb Sally Winterflow eigenlijk nooit iets persoonlijks verteld over het bizarre verhaal van Coos Dalstraat met zijn tweede liefde Jaap Bouwroede, maar het toeval wil dat ik Jaap Bouwroede zelf ook redelijk goed heb gekend. Het is bepaald geen zachtzinnig persoon, dus het idee dat alle homoseksuelen mietjes zijn kan voorgoed naar de vuilnisbak. Wel is het een feit dat er percentueel meer intellectuelen homoseksueel zijn, maar dat geldt uiteraard niet voor Jaap. Die eet liever moddervette patat, en uit de diepvries gefrituurde frikadellen.
Ik heb hem allerlei onzin verteld, daar heb ik best een beetje spijt van. Ik geloof dat het tijd wordt dat ik werkelijk ga dromen, dat ik vertrek naar het zonnige land waar mijn brieven naar toe gaan. Beste droomwereld, gevoelsverwanten, geloof me in alle eerlijkheid, ik bedoel het allemaal niet slecht, dit leven is te echt. Soms ben ik spontaan, waar sluwheid meer van toepassing had moeten gaan, soms reageer ik vanuit mijn achtergrond, omdat mensen zich ongevraagd met mijn doen en laten bemoeien, alsof ik slechts een schimp ben van de werkelijkheid die ik bemin.
Ik ben een lieve man, niet alleen in mijn dromen, waarin zich een gelukzalige glimp van de werkelijkheid heeft verschanst. Liefde is universeel. Dat is mijn belangrijkste motto.
Liefde is universeel, maar ook een doel op zichzelf. Ik ben eigenlijk alleen maar blij dat ik mijn dichterlijke brieven schrijf, over mijn innerlijke gevoelsleven en oprechte medeleven met de geradbraakte medemensen uit de samenleving, zoals Hubert, Sally en Jeroen, die ik al sinds 1969 ken.
Mensen die net als ik van de muziek van The Beatles en The Rolling Stones houden. Allemaal mensen met hier en daar een draadje los, maar de leukste dieren in het bos, veel leuker dan de moraalkippen met hun aangenaaide oren.


Groetjes,



Florian van Driesteveld.

Florian schrijft rustig verder aan zijn brieven. Wacht hij is zo dronken dat hij er nog een brief uit perst. Zijn stem klinkt nu wat luider. Hij leest zijn eigen brief hardop voor, maar er is niemand die luistert, geen mens, geen dier, geen ding. Hij is gehaast, dierendag is bijna voorbij. En het is de laatste dierendag van de eeuw.
Hij heeft nog iets belangrijks te verkondigen. Jammer, hij is helaas onverstaanbaar, door zijn dronkenschap, we zullen nooit weten wat hij in de volgende brief heeft geschreven. De belangrijkste brief uit zijn leven.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten