dinsdag 10 februari 2015

Voel de samenleving

Voel de samenleving
Hersensprookjes - 2006 - 2009
Geschreven door mobar   
donderdag, 13 mei 2010 23:31

Kom, mis jij mij ook
of doe je het licht uit
in onheilzaam zwijgen
omdat ik in het donker
zichtbaarder kan tasten
zo ken ik jouw beschaving
het delen van jouw woorden
de daadkracht van jouw beeldspraak
en ik, met acht vingers in het zand
durf bijna geen woord meer te vertrouwen
zo zacht was de hand die me streelde
in andere talen en groeiende weelde
en je hielp me weer overeind
we lieten een graslandbelofte
en deden onze behoefte in de tuin
Kom, mis jij ook de dagen
of laat jij het licht aan
in mededeelzaam zwijgen
omdat ik onder het licht
tegen het donker kan gaan boksen
in de kelder van de psychiatrie
zondagmiddag in Amsterdam West
en een treinkaartje naar de beeldentuin
tussen de schapen daar in Drenthe
stichtte jij een museum rond mijn innerlijk
en liet me achter tussen de barbaren
die mijn taal in bier verzopen
mis jij ook die nachten
of ben jij een knipperlicht
en ik een verliefde kerncentrale.

maandag 6 oktober 2008


 
© Copyright Henk van Dijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten